Startersdag Zeeuws- Vlaanderen 8 juni

Op donderdag 8 juni vindt de Startersdag van Zeeland Business in Terneuzen plaats.  Verschillende kennispartners zijn bereid gevonden om hun kennis te delen via 1 op 1 gesprekken, seminars, workshops, masterclasses en presentaties. De startersdag wordt in Terneuzen georganiseerd in samenwerking met de Zeeuwse Rabobanken en de Zeeuws-Vlaamse gemeenten. De line-up met kennispartners biedt een interessant aanbod voor als je nog aan het oriënteren bent om voor jezelf te beginnen, net begonnen bent of een jong bedrijf hebt. Dus al ben je al een paar jaar bezig, of heb je al eens een startersdag bijgewoond ook dan is deze avond het bijwonen waard!

Bekijk hieronder een impressiefilm van een eerdere Zeeuwse startersdag.


Aanmelden

Deelnemen aan een ZB Startersdag is een serieuze aangelegenheid en kost normaal  € 17,50 p.p. We kiezen er echter voor om de ZB Startersdagen in 2017 gratis toegankelijk te houden voor pre-starters, starters en jonge bedrijven.  Alleen is het optioneel mogelijk om tegen een kleine vergoeding gebruik te maken van het broodjesbuffet en zijn de consumpties voor eigen rekening.
Schrijf je nu gratis in via het aanmeldformulier (of scroll door naar beneden).

Waarom ZB Startersdag:
Pré-starters
[ditty_news_ticker id=”11589″]
Bedrijven 0-3 jaar
[ditty_news_ticker id=”11668″]

 

Locatie
Bio Base Europe Training Center,
Zeelandlaan 2,
4538 CA Terneuzen, Nederland
Routebeschrijving via deze link. Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Programma

Voorprogramma
17.30 – 18.30 Optioneel broodjesbuffet
17.30 – 18.45 Startersmarkt deel 1
Programma
Vanaf 17.30 Inloop starters
18.45 – 19.15 Opening en welkom door avondvoorzitter
Gesprekken met hoofdpartners
 19.15 – 19.45 Startersmarkt groep A
Ronde 1 seminars & workshops groep B
 20.00 – 20.30 Startersmarkt groep B
Ronde 1 seminars & workshops groep A
20.30 – 21.00 Pauze plus startersmarkt algemeen
21.00 – 21.30 Ronde 2 seminars & workshops algemeen
Startersmarkt gesloten
21.30 tot 22.30 Startersmarkt
22.30 tot 22.45 Sluiting

 

Hoofdpartner en standhouder

Rabobank-logoZeeuwse Rabobanken, hoofdpartner van de Startersdag
Je wilt een eigen bedrijf starten. Wat komt daar allemaal bij kijken? De Rabobank helpt je op weg met inspiratie, tips en handige tools. Bekijk welke producten je nodig hebt om succesvol van start te gaan met je eigen bedrijf. Ondernemingsplan schrijven: Een goed bedrijf begint met een goed plan. Rabo StartProof helpt je bij het schrijven van je ondernemingsplan. Zakelijke rekening openen: De zakelijke rekening is de basis voor het betalingsverkeer van je bedrijf. Als starter profiteer je een jaar lang van extra startersvoordelen.

 

Kennispartners / standhouders startersmarkt

Rabobank Gemeente
Terneuzen
Gemeente
Sluis
Gemeente
Hulst
BOIP WEA Zeeland Design your own Lifestyle ABAB Accountants
NHI Trainingen Ondernemersklankbord Hoefeijzers Automatiseringen Sas Assurantiën
 ZVA UWV  Beeldmerk  Ten Donkelaar
 Recht door Zee  Nobus Advocaten  Business Park Terneuzen

Kennissessies tot nu toe

Rabobank BOIP WEA Zeeland
 Karin Bustraan  De Branding Business School  Heborg
 Joxé Bedrijfsmentor  Inspirerende starters

 

Gemeente Terneuzen
Terneuzen heeft een sterk midden- en kleinbedrijf. Het Zeeuws-Vlaamse arbeidsethos wordt geroemd: er is tijd om te genieten, maar er wordt keihard gewerkt! Files kennen we hier niet. De Belgische markt ligt binnen handbereik en de goede internationale samenwerking wordt de komende jaren onderstreept door de bouw van een nieuwe sluis in Terneuzen. Kortom, er wacht u hier een prima ondernemersklimaat in Terneuzen.

Gemeente Sluis
De gemeente Sluis streeft er naar een zo aantrekkelijk mogelijk ondernemersklimaat te creëren met kwalitatieve en duurzame bedrijfsterreinen en aantrekkelijke winkelgebieden. Daarnaast is een optimale dienstverlening aan ondernemers een belangrijk speerpunt.

Gemeente Hulst
is samen met de twee andere gemeenten aanwezig op de startersdag in Zeeuws-Vlaanderen.

 

Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE)BOIP
Intellectueel Eigendom, waar gaat dat over? Octrooien?
Dit zijn de vragen die vaak gesteld worden aan onze stand. Logisch, omdat je als startende ondernemer niet gelijk bezig bent met intellectueel eigendom en de bescherming hiervan. Maar kom toch even praten op onze stand. Omdat wij de ervaring hebben dat starters onze voorlichting waarderen. Omdat het je in korte tijd duidelijk kan worden wat er kan gebeuren rond de naam van je bedrijf. Hoe het zit met ideebescherming. En waarom een goede naam zo belangrijk is. En misschien wil je op onze stand nakijken of je naam al bestaat als merk. Als je bewust omgaat met je intellectueel eigendom helpt dit jouw bedrijf vooruit. Wij zijn het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom, het bureau van de overheid waar je een merk of model kunt registreren. Of een datumstempel op je idee kunt laten zetten.

weaWEA Accountants & Adviseurs
WEA is een organisatie van samenwerkende accountants en belastingadviseurs. Wij verzorgen boekhouding, belastingaangifte en financieel advies.

 

 

 

Design your own lifestyle – 4 ever balanceWij werken met het model van de toekomst, dat jou de verwachting kan geven voor Succes! Wil jij ook graag ondernemer zijn met een bewezen trendy verdienconcept. Met onze producten voor een Industry leader, die niet onderhevig is aan crisis, en waarbij promotie gebeurt op basis van mond tot mond reclame!
Daarnaast werken we met een onlinesysteem, een marketingstrategieën een kant en klaar bewezen trainingsprogramma! Onze grote troeven zijn, risicoloos ondernemen met een lage investering en een toekomstgericht geschiktheidscriteria. Wij willen jou graag uitleggen wat het voor jou kan betekenen en hoe ook jij een succesvolle business kan uitbouwen.

 

ABAB Accountants
ABAB is een allround accountancy- en adviesorganisatie en onderscheidt zich door haar brede dienstverlening en klantgerichte aanpak. Voor al uw financiële, fiscale en ondernemersvragen kunt u bij ABAB terecht. Het Zeeuwse team van ABAB bevindt zich in Goes en Terneuzen. Twee goed bereikbare locaties waar klanten altijd welkom zijn. Maar ook een mooie uitvalsbasis om bedrijven lokaal te kunnen ondersteunen. Het team weet wat er in Zeeland en omgeving speelt, wat de ontwikkelingen in diverse branches zijn en wat dit voor haar klanten betekent. Gecombineerd met een goede dosis Zeeuwse mentaliteit is het team volledig betrokken bij het Zeeuwse bedrijfsleven. Voor meer informatie: www.abab.nl.

 

NHI Opleidingen
biedNHI opleidingent u een zeer compleet aanbod aan opleidingen en korte cursussen. Of u nu kiest voor een klassikale studie of een opleiding op maat, NHI levert professionele kansen om uw carrière de juiste boost te geven.

Als u kiest voor een opleiding van NHI heeft u de zekerheid van kwaliteit. Docenten met een ruime praktijkervaring, moderne faciliteiten en grote flexibiliteit maken dat de opleidingen van NHI al jaren hoog staan aangeschreven bij het bedrijfsleven in Zeeland. NHI: een goede investering in uw toekomst.

 

Ondernemersklankbord
Als starter heb je het al zwaar genoeg. Waar moet je beginnen … je product, de markt, de financiering, je huisvesting, de belastingen, je administratie, enz.? Dan is het goed te merken dat er ervaren oud-ondernemers zijn die je met genoegen belangeloos bijstaan in deze en latere fasen van je ondernemerschap. Het Ondernemersklankbord is er om je ondernemersplan, je kredietaanvraag, je marketingideeën, je vragen over de bedrijfsvoering, financiële situatie, partners, e.d. mee door te spreken. Zij helpen je je gedachten te ordenen en zijn een onafhankelijk klankbord voor je. Zij bieden je in elke fase van je bedrijf voor een geringe donatie een half jaar lang belangeloos hun diensten aan. Het OKB heeft ervaren adviseurs die bekend zijn met alle facetten van het ondernemerschap.

Sas Assurantiën
is ruim 17 jaar gespecialiseerd in verzekeringen voor (startende) ZZP’ers en ondernemers en iedereen wordt deskundig en persoonlijk geadviseerd op het gebied van Beroeps/Bedrijfsaansprakelijkheid verzekeringen t/m arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Voor u als beginnend ondernemer kan dit erg belangrijk zijn, aangezien u geen uitkering ontvangt wanneer u tijdelijk of geheel arbeidsongeschikt raakt. Startende ondernemers krijgen tijdens de startersdag een gratis verzekeringscheck en geïnteresseerden voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgen een gratis en vrijblijvende premie indicatie.

Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad ZVA
U bent dag in dag uit hard aan het werk als ondernemer. De markt vereist dat u continu scherp blijft. De concurrentie ligt immers op de loer.
Kent iedereen uw product(en) en unieke service? Waarin onderscheidt u zich? Misschien is het de prijs. Of het maatwerk dat zorgt voor tevreden klanten. Of beide, dat kan ook.  Stilstaan is achteruitgang. Die eeuwenoude levenswijsheid geldt nog steeds, zeker in het bedrijfsleven. In het Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad kunnen Zeeuws-Vlaamse bedrijven, groot en klein, zich laten zien. Het lezerspubliek is breed. Die garantie heeft u! Het Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad, een groter podium in de regio is er niet.
LAAT UW BEDRIJF ZIEN!

 

logo-uwvUWV
Deskundige uitvoerder op het gebied van werknemersverzekeringen, arbeidsmarkt- en gegevensdienstverlening. Wanneer je vanuit een uitkering wil starten met een eigen onderneming; kun je bij het UWV terecht voor informatie, begeleiding en oplossingen bij financiële vraagstukken. Deskundigen vanuit het UWV zijn aanwezig tijdens de Startersdag in Terneuzen.

 


Beeldmerk
Afbeeldingsresultaat voor beeldmerk terneuzen
Grafische dienstverlening
Vanuit ons kantoor in een statig pand in het hart van Terneuzen werken wij met veel plezier aan de mooiste producten voor onze opdrachtgevers. Logo’s, corporate identities, websites, apps, magazines, drukwerk, brochures, boeken, belettering, campagnes… alles wat nodig is om een visuele identiteit uit te dragen kunnen wij, volledig afgestemd op de wens van onze opdrachtgevers, op maat maken en leveren.

 

logo-donkelaarTen Donkelaar Administratie & Advies
Ten Donkelaar Administratie & Advies
is een samenwerkingsverband van enthousiaste ondernemers die u graag helpen bij alle facetten van het ondernemerschap. Wij helpen u met uw administratie en jaarwerk, geven u fiscale adviezen maar bovenal maken we graag persoonlijk kennis met u en uw onderneming!

nobus_4kant.epsNobus Advocaten
Bij Nobus Advocaten zijn we ervan overtuigd dat er voor iedere juridische kwestie een goede oplossing is. Daar maken wij ons hard voor. Wij zijn met recht betrokken.

 

Business Park Terneuzenbusiness park terneuzen
Business Park Terneuzen biedt betaalbare bedrijfsruimte even buiten het centrum van de stad. Waar vroeger de Philips was, bieden zij nu plaats voor jouw bedrijf. Of je nu een kantoor, atelier, werkplaats, praktijkruimte, opslag, magazijn of productiehal zoekt. En of het nu klein of heel groot moet zijn, Business Park Terneuzen heeft het. En dat alles tegen zeer schappelijke prijzen. Geïnteresseerd? Bel 0115 648001 of mail bpt@zeelandnet.nl

zeeuws vlaanderen business plaa

 

Zeeuws Vlaanderen Business Plaza
Zeeuws-Vlaanderen Business Plaza is een initiatief van Business Plaza Nederland in samenwerking met Mark Steijaert. Het doel van Zeeuws-Vlaanderen Business Plaza is om ondernemers uit Zeeuws-Vlaanderen een platform te bieden om zich te profileren. Op Zeeuws-Vlaanderen Business Plaza zijn alle economisch actieve bedrijven in Zeeuws-Vlaanderen vindbaar. 

Hoefeijzers

 

Hoefeijzers Automatiseringen
Hoefeijzers Automatiseringen is ontstaan vanuit een kantoormachine handel die is opgericht in 1983. Vanaf 1984 met de opkomst van de personal computer zijn wij gestart met het automatiseren van het MKB. Het eerste jaar alleen met hardware. In 1984 zijn wij ook financiële en logistieke software gaan verkopen en ondersteunen.
Vanaf 1991 zat Hoefeijzers gevestigd in Axel. Door het succes van het concept en door de vraag van de klanten naar nog snellere service en ondersteuning hebben wij in 1996 ook een vestiging geopend in Goes, vanwaar wij nu alleen nog opereren.
Hoefeijzers Automatiseringen richt zich nu volledig op het leveren, inrichten en onderhouden van financiële en logistieke software alsmede het maken van maatwerk toepassingen. Unit4 is hierbij onze voornaamste softwarefabrikanten.
Met Hoefeijzers Automatiseringen BV als regionale dealer heeft u vele voordelen: wij kennen de regionale markt, zijn al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in automatiseringsvraagstukken en kunnen bij eventuele calamiteiten snel ter plaatse zijn.

Fotostudio72Fotostudio72
Dat wat niet in woorden te vangen is brengt Fotostudio72 voor bedrijven in beeld

Fotostudio72 is een fotografie bedrijf voor de zakelijke markt gespecialiseerd in bedrijfsfotografie, zakelijke portretten, zakelijke reportages, productfotografie, architectuur en landschappen.

 

 

 

 

 

 

Informatie kennissessies
Seminars/workshop/presentaties

Jan Hart zwart wit1.Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP) – Wat is een goede bedrijfsnaam en hoe kan ik die beschermen?
Als je het handig vindt om eens te horen dat je naam waarschijnlijk minder goed beschermt is dan je denkt. Als je het handig vindt om eens te horen wat een goede naam is voor je bedrijf. Als je het handig vindt om te horen waar je kunt uitzoeken of jouw naam al bestaat. Handig? Kom dan naar mijn workshop waar ik deze en andere handige zaken zal uitleggen. Want jouw merk is goud waard!

Jan Hart, voorlichter bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP).


Rabobank-logo

2. Rabobank – Start goed voorbereid als ondernemer
Wil jij voor jezelf gaan beginnen? Dan telt een goede voorbereiding doorgaans voor twee.
Een van de zaken waar je mee start is het schrijven van een ondernemingsplan. Hierin maak je jouw plannen concreet en breng je kansen en eventuele obstakels in kaart.
Rabobank helpt jou tijdens een interactieve bijeenkomst om een 10 te krijgen!

 

3. WEA Accountants & Adviseurs – Heb jij je kansen en bedreigingen goed in beeld?wea
Dé kennissessie voor starters die het verschil willen maken! Graag nemen wij u in deze sessie mee in de kansen en bedreigingen die er zijn bij het starten of het verder groeien van uw onderneming. De volgende onderwerpen zullen extra belicht worden; ondernemingsplan, administratie, belastingen en personeel.

Ondernemingsplan
Om voortvarend uit de startblokken te schieten als starter, is het aan te bevelen om je plannen goed uit te werken. Onderdelen welke hierin zeker opgenomen moeten worden zijn je missie, visie en strategie. Als je deze alle goed in beeld brengt en tot uitvoering kan brengen, maak je het verschil!

Administratie
Tegenwoordig is het bijhouden van de boekhouding een stuk eenvoudiger geworden door de online toepassingen en automatiseringsmogelijkheden. Wij informeren u graag over de diverse mogelijkheden en wijzen u op de wettelijke vereisten op administratief gebied.

Fiscaal
Om ook op fiscaal gebied de juiste paden te bewandelen, lichten wij u hierover tijdens onze sessie in en geven u daarnaast de nodige informatie en tips. U kunt hier denken aan; wanneer voldoe je aan het urencriterium, hoe werkt de BTW, hoe zit het met de auto van de zaak?

Personeel
Hebt u een onderneming met personeel of bent u van plan personeel aan te nemen? Dan is het belangrijk om na te denken over personeelsbeleid. Vaak zijn MKB-organisaties te klein om een eigen HR-adviseur in dienst te hebben. Dat betekent dat het HR-beleid vaak onvoldoende aandacht krijgt en dat er behoorlijke risico’s op de loer liggen. Dat wilt u natuurlijk voorkomen!

Kortom een zeer boeiende kennissessie waarin wij samen met u het verschil maken!

 

 

A.Quaars5. De Branding Business School – Nooit meer concurrentie
Hoe zorg je ervoor dat je klant voor jou kiest en niet voor je concurrenten? Wat maakt dat jij opvalt in een volle markt? En hoe pak je dat aan?
In dit interactieve seminar van Anne Quaars leer je hoe je jouw bedrijf zó in de markt zet, dat je de vanzelfsprekende #1 wordt voor jouw klanten. Je leert de 3 simpele strategieën die er voor zorgen dat je bedrijf onvergelijkbaar wordt met andere aanbieders, terwijl je tegelijkertijd helemaal doet wat bij jou past.

Anne Quaars is oprichter van de Branding Business School en De Beeldstrateeg. Ze helpt ambitieuze zelfstandige trainers, coaches, adviseurs en creatieven in beeld te komen bij hun klanten, en hun omzet te verdubbelen met het werk dat ze het allerliefste doen.

6. Martin Lammerteyn  | bedrijfsmentor – commerciële begeleiding – Hoe vermarkt ik mijn product of dienst succesvol in België?
Martin

De beste manier om te groeien, ook in België!

Als ondernemer ben je op de hoogte van wat zich afspeelt op jouw markt. Je benut elke kans die zich voordoet en gaat na of dit binnen je strategie past. Het zijn je sterktes die je inzet om ‘goed zaken’ te doen. Je wilt vooruit, je wilt groeien. Maar hoe? En waar?

Reikt je ambitie tot over de grenzen? Welke kansen liggen er voor het grijpen in België? Klopt de stelling ‘ongekend is onbemind?’ Waar zijn er mogelijkheden en welke zijn de beperkingen? Heb je nood aan een werkbare structuur om je wensen waar te maken? Mis je informatie en kennis om door te groeien? Durf je buiten je comfortzone denken en handelen?

In deze sessie bezorgt Martin Lammerteyn, bedrijfsmentor, je een volledig arsenaal aan hulpmiddelen om te groeien, ook in België. Zowel de starter als het groei-bedrijf leren welke factoren een rol spelen om je doelstellingen te realiseren. Een no-nonsens aanpak, met direct bruikbare informatie, zorgt er voor dat je direct aan de slag kunt. De investering van deze sessie heb je zo, dubbel en dik terug verdiend.

Een praktische en toepasbare beleving. De ervaring waard!

Als bedrijfsmentor begeleid ik u bij het verkennen en realiseren van uw commerciële strategie. Ik ben uw commercieel klankbord die de koers mee uitstippelt en stuurt waar nodig. Mijn bijdrage is het effectief plannen en efficiënt uitvoeren van uw commerciële-verkoop tactiek. Dit leidt tot betere en optimale verkoopresultaten van uw commercieel concept.

patrick heebing
7. Heborg – Weet jouw klant waarvoor hij bij jou moet zijn?
Hoe stel je jouw bedrijf voor aan anderen? Weet jouw klant waarvoor hij bij jou moet zijn? Een sterke korte introductie van je bedrijf(pitch) helpt hierbij. Je kan een pitch gebruiken bij netwerken, koude acquisitie maar ook als herkenbaar onderdeel van je bedrijfsplan. Vanuit eigen ervaring in koude acquisitie geeft Patrick Heebing tips voor jouw eigen succesvolle pitch.

Hiervoor gaan we:
– Vanuit klantperspectief naar verkoop kijken.
– Bespreken wat het belang is van de volgorde in je verhaal.
– Handvaten doornemen voor telefonische koude acquisitie.
– Kijken naar de invloed van je prijs.

 

8. Karin Bustraan – Hoe behoud je het overzicht als ondernemer? karin Bustraan
Of je nu gaat starten, net gestart bent of al enige tijd onderweg bent met je bedrijf, goed georganiseerd zijn helpt ons allemaal. Met de onophoudelijke informatiestroom, social media, telefoon, overvolle mailbox en agenda, uitpuilende kasten en chaos op je buro, lijkt inzicht, overzicht en zelf regie hebben (soms) ver te zoeken. Herken je dit of wil je dit juist voorkomen en wil je praktisch aan de slag met direct en blijvend resultaat, dan is deze workshop echt iets voor jou!

Hoe belangrijk is het om een lege inbox te hebben? En hoe belangrijk is het om inzicht en overzicht te hebben in je workload? En hoe organiseer je dat dan? Dit en meer staat centraal.

Nieuwsgierig geworden? Meld je dan nu aan!

Karin Bustraan, uw zakelijke Professional Organizer en IntervisieCoach | LinkedIn

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *