Tijd voor een doorbraak

Wil je sneller naar de top met je onderneming terwijl je je klanten op de best mogelijke manier helpt? Coach en trainer Anne Quaars van de Branding Business School wijst je de weg.

Anne vertelt: “ Wat heel belangrijk is, is dat je een onderscheidend bedrijfsconcept ontwikkelt. Dat begint met glashelder te krijgen wat je toevoegt in de markt en wie nu eigenlijk je klant is. En welk urgent probleem van hem je oplost. Ga er maar vanuit dat je klant niet interessant vindt wat jij doet. Wat hij wil weten is: wat lever jij me op? Maak dus helder welk concreet resultaat je biedt. Wat maakt jou uniek of verrassend? Dan kan hem zitten in je visie, een interessante benadering, maar ook in je eigen achtergrond.”

Zij-aan-zij
Een goede opleiding onderneemt als het ware met je mee, soms langere tijd. Waarbij dan ook het aanbod, de verkoopvaardigheden en het verdienmodel onder de loep worden genomen. “Ik vraag
altijd aan mijn klanten: hoe zou jij maximale waarde kunnen toevoegen aan je klanten? Welk resultaat zou jouw klant kunnen behalen als je het aller-allerbeste van jezelf volledig in jouw diensten verwerkt? Wat heb jij allemaal aan kennis, ideeën, expertise, ervaring, etc. dat je zou kunnen aanwenden in je bedrijf? Dat is bijna altijd veel meer dan je zelf denkt. Je dienst leveren op het hoogste niveau, dus zonder enige concessie te doen, maakt dat je klanten een hogere prijs betalen. Ik denk dat je zeer aantrekkelijk wordt voor klanten als je écht durft te staan voor hele grote resultaten. Bijna niemand doet dat. Maar wie een klant tot op het bot durft uit te dagen heeft nauwelijks concurrentie.”

Passie
Anne: “Onze klanten zijn onder andere trainers, coaches, adviseurs en creatieve ondernemers. Dat zijn mensen die heel vaak hun onderneming uit passie zijn begonnen. Ze hebben echt impact op het leven of bedrijf van hun klanten. Daarmee hebben ze veel waarde te bieden. En hoe meer ze zich daar echt bewust van zijn, hoe succesvoller ze kunnen worden.”

Meer weten?
www.brandingbusinessschool.com.

Foto: Paul van Bueren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *