UWV en Heborg werken samen aan werk

“We zoeken geen gemiddelde callcenter-medewerker. Integendeel, we willen mensen met levenservaring, die in staat zijn zich te verplaatsen in de persoon met wie ze bellen. Of dat nu de directeur zelf is of de telefoniste. Mascha begrijpt dat. De kandidaten die zij aan ons voorstelt, passen perfect in het plaatje.”

Patrick Heebing van Heborg Managementondersteuning is enthousiast over de samenwerking met UWV en adviseur werkgeversdienstverlening Mascha Visser in het bijzonder. Het bedrijf, waarvoor hij commercieel verantwoordelijk is, biedt salesondersteuning. “We kunnen de sales van A tot Z voor bedrijven verzorgen. In de praktijk betekent dit vooral dat we veel telefonische acquisitie doen en inzetten op het succesvol maken van afspraken voor onze opdrachtgevers.”

Aantrekkelijke werkgever
Het aanbod van Heborg is aantrekkelijk. De medewerkers werken van huis uit. De werkweken lopen uiteen van 18 tot 30 uur, met een maximum van zes uur per dag. “Dit spreekt veel mensen aan.
Bovendien is Heborg een heel prettig bedrijf. Dat merken de kandidaten al tijdens het sollicitatiegesprek. De contacten zijn laagdrempelig en informeel”, aldus Mascha. Inmiddels heeft Heborg al bijna 9 medewerkers in dienst, waarvan er 7 gestart zijn via UWV. “Naast onze betrokkenheid bij mensen die wat moeilijker aan werk komen, is samenwerking met UWV ook financieel aantrekkelijk. In veel gevallen is een proefplaatsing van twee maanden mogelijk, waarin zij hun uitkering behouden. Wij gebruiken die periode om mensen in te werken en ze langzaam te laten ervaren hoe leuk een telefonisch verkoopgesprek kan zijn.”

Veel kandidaten
Mascha vertelt dat UWV veel administratieve krachten beschikbaar heeft, die graag aan de slag gaan. “Niet iedereen is geschikt voor het werk bij Heborg. We kijken graag samen met de werkgever naar de mogelijkheden.”

Tekst: Caroline Houmes
Foto: Marijana Pajovic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *