‘Relatiegeschenk moet goed zijn’

“Ons assortiment relatie- en promotiegeschenken wordt steeds breder. Vooral de vraag naar kwaliteitsgeschenken neemt toe; luxe leren reistassen of mooie portfolio’s bijvoorbeeld. Onze kracht is dat wij niet alleen de artikelen leveren maar ook alles in huis hebben om deze te bedrukken, zelfs vanaf heel bescheiden aantallen.”

Aan het woord is Kees van Tiel, directeur- eigenaar van Smit Promotions & Sportswear in Terneuzen. Een familiebedrijf dat inmiddels ruim 35 jaar bestaat. “We zijn groot geworden in Zeeuws- Vlaanderen maar zijn inmiddels in heel Zeeland actief. De Westerschelde is geen barrière meer om onze uitgebreide showroom te bezoeken. En even zo makkelijk gaan wij bij onze (potentiële) opdrachtgevers langs.”

Breed assortiment
Van Tiel signaleert een veranderende vraag. “Natuurlijk blijft er een markt voor artikelen die je makkelijk weggeeft zoals pennen en aanstekers. Daarnaast is er meer vraag naar kwaliteit. Ondernemers kiezen vaker voor wat duurdere cadeaugeschenken om de zakelijke relatie te versterken of als eindejaarsgeschenk voor de medewerkers.”

Drukkerij in huis
Van Tiel benadrukt het belang van zaken doen dichtbij huis. “Internet lijkt makkelijk maar vergis je niet: ook een eenvoudige pen moet goed zijn. Geef je iets weg van slechte kwaliteit dan straalt dat af op je onderneming. Daarom, kom kijken of maak een afspraak. Dan weet je wat je kiest.” Het bedrukken, graveren of borduren gebeurt bij Smit in eigen huis. “Daardoor reageren we snel en flexibel.”

één reactie

  1. De tijd dat je er met een simpele pen vanaf kwam zijn inderdaad al lang voorbij, de klant verwacht anno 2014 een behoorlijk relatiegeschenk. Maar als je dit goed aanpakt kan het ook zeker zijn vruchten afwerpen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *