Baker Tilly Berk Goes One-stop-shop voor salaris en personeel

Salaris- en personeelsadministratie is voor veel bedrijven een noodzakelijk kwaad. Steeds veranderende wet- en regelgeving vraagt om tijd en aandacht die een ondernemer vaak beter kan besteden. Baker Tilly Berk biedt ondernemers een oplossing die hen alle zorgen over personeel uit handen neemt.

Honderden bedrijven in Zuidwest Nederland hebben hun salarisadministratie al overgedragen aan Baker Tilly Berk Goes, vertelt Marinus van Belzen, manager payroll services. “En samen met de andere vestigingen van Baker Tilly Berk werken we al jaren aan het steeds verder verbeteren van de dienstverlening. Onder de noemer Employment Advisory willen we voor ondernemers een one-stop-shop zijn op het gebied van personeel.”

Dat gaat verder dan alleen salarisadministratie, vertelt Van Belzen. “Eigenlijk kunnen we alle vragen rondom personeel beantwoorden, problemen voorkomen of waar nodig oplossen. Wij beschikken over specialisten op het gebied van belastingrecht, arbeidsrecht en HR, die helpen met het optimaliseren van HR-processen en het inrichten van een perfecte salaris- en personeelsadministratie. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de rechten en plichten als werkgever juridisch en fiscaal op orde zijn. En dankzij ons internationale netwerk kunnen we adviseren bij vragen over werken in het buitenland en de regels die daarbij horen.”

Op het gebied van salarisadministratie probeert Baker Tilly Berk ondernemers steeds meer werk uit handen te nemen, onder meer door gebruik te maken van de nieuwste technologie. “Op dit moment werken we met een heel vooruitstrevend salarispakket dat graag samenwerkt met bestaande softwarepakketten voor planning en boekhouding. Op die manier ben je als werkgever verlost van het dubbel invoeren van gegevens in verschillende systemen.”

Ook voor de werknemer wordt het een stuk overzichtelijker. “De tijd dat je je loonstrookje in een dichtgeplakte envelop kreeg overhandigd is al lang voorbij. In ons nieuwe pakket kun je een app op je smartphone installeren, waarmee je direct je loonstrook kunt bekijken en downloaden. Maar het gaat nóg verder. Via diezelfde app is het mogelijk verlof aan te vragen en declaraties in te dienen, die automatisch worden ingevoerd in de planning en financiële administratie.”

Hiermee zet Baker Tilly Berk stevig in op innovatie en kwaliteit. “De koppeling met andere programma’s maakt dit pakket erg gebruiksvriendelijk en efficiënt. Als ondernemer heb je direct meer inzicht in je kosten, personeel, verlofdagen en verzuim.” Grotere ondernemingen zullen baat hebben bij de efficiency die het koppelen van de systemen met zich meebrengt, maar ook ondernemers met minder personeel gaan ervan pro teren, zegt Van Belzen. “Juist kleinere ondernemers hebben vaak nog delen van hun administratie op papier, boekje hier, bonnetje daar. Met dit pakket hebben ze alles op één plek, zijn ze nooit meer iets kwijt en hebben ze duidelijkheid.”

Baker Tilly Berk
Marinus van Belzen
Manager Payroll Services
Baker Tilly Berk, Employment Advisory T. 06-22403125
E. m.vanbelzen@bakertillyberk.nl
I. www.bakertillyberk.nl

Tekst: Liesbet Mallekoote
Fotografie: Marijana Pajovic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *