In Facilitair, Tech29 april 20226 Minuten

KPN XL ”Bij ons staat de zakelijke klant op één”

Waar ‘XL’ voor staat bij de KPN XL winkel in Goes? Als het aan vestigingsmanager Michel van Tilborg ligt: voor […]

KPN XL

Waar ‘XL’ voor staat bij de KPN XL winkel in Goes? Als het aan vestigingsmanager Michel van Tilborg ligt: voor de grootse service van zijn team. “Bij ons sta je als klant op één. We nemen de tijd en bedenken oplossingen voor problemen waarvan je als ondernemer niet eens wist dat ze bestonden. Zo bieden we zekerheid, flexibiliteit en productiviteit.”

Het zou zomaar kunnen dat je er elke dag langs rijdt, maar nog nooit binnen bent geweest: de KPN XL winkel in Goes. Tussen de Mercedes-Benz garage en de Stella fietsenwinkel aan de Albert Plesmanweg op het industrieterrein. Een fysieke winkel met vakkundige medewerkers, die zich speciaal richten op zakelijke klanten van KPN. Op een ruime locatie met voldoende gelegenheid om gratis te parkeren.

“Klanten worden door ons persoonlijk ontvangen en komen daarna binnen in onze ‘woonkamer’, zoals we dat noemen. Met twee comfortabele banken, tv’s met een grote tafel waaraan je koffie of thee kunt drinken”, beschrijft Michel. “Een prettige omgeving om even plaats te nemen, terwijl je advies op maat krijgt of antwoord op een prangende vraag over je huidige KPN-producten of diensten.”

De winkel is één grote showroom: ‘Je kunt alles vastpakken’

En hoewel de bordjes aan de ingang melden dat er geen voorraad apparaten meer aanwezig is, zijn er in de winkel nog steeds een heleboel demotoestellen aanwezig. Van zowel mobiele als vaste telefoons en tablets. “Je kunt elk toestel vastpakken om te zien hoe het werkt, hoe groot het is en of het iets voor jou is. Je favoriete product kun je in de winkel bestellen en dat bezorgen we dan zo snel mogelijk aan huis.” Met een team van zo’n tien vakkundige medewerkers is er altijd iemand om je te woord te staan. En als je, om welke reden dan ook, liever niet naar de winkel komt, is het KPN XL-team uit Goes net zo goed beschikbaar voor advies op afstand. “Na een online aanvraag bellen we mensen terug en helpen we ze telefonisch of via een videocall”, geeft Michel aan. “We hebben een Apple Master in huis, een Samsung specialist en verschillende service experts, dus hebben op iedere vraag een antwoord.”

Kwalitatieve service zonder extra kosten

“En weet je wat ik fijn vind? Onze service is voor alle KPN-klanten inclusief”, vertelt Michel. Het grote voordeel voor de klant is dat de medewerkers uitgebreid de tijd kunnen nemen om de beste service te bieden. “Voor ons ligt de focus niet op onze producten, maar op de bedrijfsvoering van jou als ondernemer. We zoeken naar de ‘pijn’ en zetten die om in ‘fijn’.” Om te ontdekken welke dienst of product het beste bij jouw bedrijf past, vragen de medewerkers in de KPN XL-winkel je eerst naar je wensen en behoeftes. “Waar loop je in de bedrijfsvoering tegenaan? Waar wil je naartoe groeien? En op welke manier kunnen wij daarbij helpen door het juiste product of dienst te koppelen?”, noemt Michel als voorbeeld. “En zo kan het zomaar gebeuren dat je hier binnenloopt voor een verlenging van je abonnement met een mobieltje en naar huis gaat met geheel nieuw totaalpakket.”

Veiligheid, flexibiliteit en productiviteit met KPN ÉÉN MKB

Dat totaalpakket is steeds vaker KPN ÉÉN MKB. Een zakelijk abonnement voor mkb’ers dat in de basis bestaat uit een extra veilige, snelle en betrouwbare internetverbinding en aangevuld kan worden met mobiele en vaste telefonie en televisie. Daarnaast is KPN ÉÉN MKB eenvoudig te koppelen aan online systemen die bijvoorbeeld beveiligingscamera’s, pinapparaten, printers of computers besturen. Met KPN ÉÉN MKB is je server bovendien altijd op afstand bereikbaar en kan iedereen vanuit huis werken met hetzelfde IP-adres én het vaste telefoonnummer van de zaak. Als ondernemer geniet je van het hoogste serviceniveau. Zo weet je zeker dat storingen of problemen binnen 1 werkdag zijn opgelost.

Advies op maat waarmee je écht bent geholpen.

Vraag je Michel of een fysieke telecomwinkel met de komst van alle online mogelijkheden nog wel van toegevoegde waarde is? Dan hoeft hij daar niet lang over na te denken: “Je kunt prima googelen op zaken die je denkt nodig te hebben. Dan stuurt het internet je perfect die kant op. Maar in een fysieke winkel, zoals die van ons, voel je je als klant welkom, heb je face-to-face contact en ga je met een glimlach naar huis. Wij stellen de vraag achter de vraag en komen met een advies op maat waarmee je écht bent geholpen.”

” Voor ons ligt de focus niet op onze producten, maar op de bedrijfsvoering, de ondernemer

kpnxl.goes@kpn.com | Goes

Redacteur: Elodie Kint

Fotograaf: Jan de Carpentie

Dit bericht delen