Kennisdeling: Like & Share of niet?

Stel, je bedrijfspagina op Facebook verliest duizenden fans. Het gebeurde een aantal grote merken bijna, door het niet goed naleven van de regels voor het zakelijk gebruik van dit platform.

Zien jullie op Facebook ook steeds meer bedrijven gebruik maken van like&share acties? Vaak wordt gedacht dat met deze acties de interactie met de online doelgroep gevonden kan worden. Maar juist het tegenovergestelde is meestal waar. Dergelijke acties worden door menig ‘Facebooker’ als SPAM ervaren en zijn daarnaast over het algemeen in strijd met de huisregels van Facebook. Op social media zitten mensen nu eenmaal niet te wachten op berichten met een te commerciële inhoud. Wanneer deze wel veelvuldig voorbij komen wekt dit eerder irritatie dan sympathie voor het merk of bedrijf. Vertellen over een unieke aanbieding of leuke actie kan natuurlijk  – zolang het niet het enige is wat er op social media te zien is. 

Juist het aanbieden van een goede mix van berichten en het vinden van de interactie met de doelgroep, is wat de communicatie via social media waardevol voor een bedrijf kan maken. Want met alleen de aanwezigheid op social media of uitsluitend berichten delen over hun eigen product of dienst zijn we er nog niet en worden de kansen niet volledig benut.

Platforms als Facebook, LinkedIn en Twitter bieden naast communicatiemogelijkheden ook diverse advertentievarianten om een bedrijf te promoten. Op deze manier kunnen adverteerders hun boodschap heel gericht in beeld brengen bij een breder publiek dan alleen het eigen netwerk.

Mariela Batistella | eBirds

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *