Campagne ‘Fietsen Scoort voor een beter klimaat’

De campagne die het fietsen naar het werk stimuleert, bestaat nu nog onder de naam ‘Fietsen Scoort’, telt ruim 28.000 deelnemers en wordt aangestuurd vanuit het landelijk campagnebureau in Goes. Vanaf februari 2012 wordt dit project omgedoopt in ‘Fietsen Scoort voor een beter klimaat’. Bij een vernieuwde campagne hoort een nieuwe ambassadeur. Maurits Groen, nr.4 in de Duurzame Top100 van Trouw, is hier de ideale persoon voor.

Fietsen Scoort is een landelijke campagne die het fietsen naar het werk stimuleert. Fietsen draagt bij aan CO2 reductie en het tegengaan van klimaatverandering wereldwijd. Door met de fiets in plaats van met de auto naar het werk te gaan wordt minder CO2 uitgestoten en dus minder broeikasgas in de atmosfeer. Het project past goed in een klimaat-neutrale bedrijfsvoering en biedt goede mogelijkheden in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Bovendien is fietsen gezond. Werknemers die fietsen zijn fitter en minder vaak ziek, blijkt uit onderzoek van TNO.

Daarnaast kunnen deelnemers met het  eigen fietsgedrag geld verdienen voor projecten in ontwikkelingslanden. Vanaf februari 2012 kunnen de deelnemers zelf meebepalen waar hun bijeen gefietste sponsorbedrag naar toegaat. Zij kunnen kiezen uit projecten van kleine Nederlandse ontwikkelingsorganisaties. De projecten uitgevoerd in ontwikkelingslanden dragen allemaal bij aan een beter klimaat.

Met Maurits Groen als nieuwe ambassadeur wordt beoogd nog meer bekendheid te geven aan de grootste fietscampagne van Nederland, het aantal deelnemers te laten groeien en zo de gezamenlijke positieve impact op milieu en klimaat te vergroten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *