Kennisdeling: Contact(A)

Je wordt er in de ondernemersblaadjes alweer mee doodgegooid en veel ondernemers worden al een beetje zenuwachtig: de Contacta 2012. Als je er niet staat gaan de mensen over je praten, dus moet je weer diep in de portemonnee graven voor een paar schamele vierkante metertjes op een beurs die netjes is georganiseerd conform het Zeeuwse eilanddenken.

En daar sta je dan tussen al die andere ondernemers op je minimale stukje Zeelandhal. Stiekem hoop je echt iets te verkopen. Natuurlijk kan je wel lachen om al die bezoekers met een volgepropte plastic tas die enkel geïnteresseerd zijn in je stressbal, maar waar het om gaat is een klant, een relatie of in ieder geval een erg leuk gesprek. En hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Een grote pot vol snoep? Flyers? Spandoeken? Dat trekt toch vaak net niet de mensen waar jij op hoopt. Nee, je wilt je onderscheiden met iets origineels. Zoals een museumwand, dat uiteraard het volgende jaar wordt nagedaan door een ander bureau. Dit jaar gaan we iets leuks doen met 3D video. Misschien kan ik een leuke deal maken met mijn buurman, zodat ik hem kan voorzien van een relaxbank gericht op mijn scherm? Win, win: hij krijgt klanten door de relaxte bank en ik heb kijkcijfers.

Maar goed. Er is ongetwijfeld ook iemand anders met een filmpje of een lekker zithoek. Gelukkig neem ik mijn geheime wapen mee: mijn twee schatten van kinderen trekken immers toch altijd de leukste mensen naar de stand.

Dirk Voorhoeve | Juister Imaginairies

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *