Contacta 2013: Verbinden en inspireren

Grenzen verleggen. Dat is het thema van de netwerkbeurs Contacta.nl, die dit jaar voor de 27ste keer plaatsvindt op 5, 6, 7 november in Goes. Volgens Perry Kentin, directeur van LMG en organisator van Contacta.nl, vereist het huidige economische klimaat dat ondernemers voortdurend hun grenzen opzoeken en verleggen. Dat kan door middel van schaalvergroting, het maken van managementkeuzes en door persoonlijke prestaties te optimaliseren. Het thema ‘Grenzen verleggen’ moet bezoekers van de Contacta uitdagen, vindt Kentin. “Op de beurs wordt een fundering gelegd, waarmee we ondernemers helpen een passende strategie voor de eigen organisatie te creëren.”

Contacta.nl verlegt zelf ook haar grenzen. Zo vormt de nieuwe Contacta Mix de leidraad voor het programma van netwerkbeurs. De Contacta Mix bestaat uit zes pijlers: communicatie, mobility, persoonlijk, financieel, technisch en geografisch. Door de programmering van Contacta.nl aan deze zes pijlers te koppelen, zal de beurs zowel voor bezoekers als voor exposanten relevanter en efficiënter worden dan voorheen, verwacht Kentin.

Ook de sprekers zijn gekoppeld aan de pijlers van de Contacta Mix en Kentin is bijzonder tevreden over het aanbod van dit jaar. “Ik denk dat de bezoekers met deze sprekers nog meer value for money krijgen.” Als vertegenwoordiger van de pijler Communicatie geeft Maurice de Hond inzage in de mogelijkheden om grenzen te verleggen op basis van statistieken. Jack de Vries, voorheen spindoctor, politiek adviseur en staatssecretaris van Defensie, is gekoppeld aan de pijler Persoonlijk. In zijn seminar spreekt hij over imago, reputatie, positionering en inspirerend leiderschap. Heleen Dura–van Oord, Zakenvrouw van 2013, vertelt hoe zij onder anderen jonge kinderen inspireert om later ondernemer te worden. Astronaut André Kuipers geeft een unieke inkijk in de wereld van de ruimtevaart en vertelt over zijn ruimtemissies, de aanloop ernaartoe en zijn blik op de wereld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoals gebruikelijk is de beursvloer van Contacta.nl ook dit jaar verdeeld in individuele locaties en diverse pleinen. Op de individuele locaties presenteren bedrijven zich op eigen kracht. Op de pleinen vertegenwoordigen diverse exposanten een specifieke regio of branche, zoals het Bevelandenplein, Walcherenplein, Pliegerplein en het Bouw & Techniekplein.

Na een aantal jaren afwezigheid is het Schouwen-Duivelandplein terug van weggeweest, met 15 tot 20 ondernemers uit de regio. Ook Delta NV is weer terug op de beursvloer. Voor Kentin is dat een teken dat de relevantie van de Contacta de afgelopen jaren is toegenomen. “Wij proberen de omlijsting zo mooi mogelijk te krijgen, maar de toon wordt gezet door de bedrijven. Met sinds een paar jaar een groter beursoppervlak van 15.000 vierkante meter, een inhoudelijk goed programma en een groeiend aantal bezoekers, wordt het voor ondernemers steeds voordeliger om op de Contacta vertegenwoordigd te zijn.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *