Contacta 2016

banner-zb-plaza

contacta-plattegrond-2016Zeeland Business creëert eigen Plaza op de Contacta

Dit jaar start Zeeland Business een eigen plaza op de Contacta beurs, de jaarlijkse netwerkbeurs van Zuidwest-Nederland en Vlaanderen. Met het thema van dit jaar ‘Samen Groeien’, viert Contacta haar 30e jubileumeditie op 8, 9 en 10 november. Zeeland Business Plaza is de plek op de beurs waar ondernemend Zeeland en West Brabant bijeenkomt om relaties met klanten te onderhouden, de verbondenheid met bedrijven en organisaties in stand te houden, met elkaar in contact te blijven, elkaar te inspireren, kennis te delen en elkaar te ondersteunen.

Het plaza bestaat uit een dagelijks wisselende samenstelling van kennispartners die tafels bemannen op ons plaza en aanwezig zijn voor het delen van kennis over hun marktgebied en wellicht met u hierin een verdere samenwerking op te bouwen. De kennis bestaat bijvoorbeeld uit thema’s als mobiliteit, IT, Sales, financieel en vermogensadvies, beeld en tekst visualisatie en algeheel ondernemersadvies. Daarnaast vinden onder de noemer ZB academy vinden tijdens de drie beursdagen diverse seminars plaats in de vorm van presentaties of workshops.

Kennissessie bijwonen?
Tijdens de Contacta organiseren we diverse kennissessies/seminars in de vorm van presentaties en workshops. Deze kunnen gratis bijgewoond worden en worden beschikbaar gesteld door onze kennispartners. Onderaan deze pagina kunt u zich voor deze seminars opgeven.

Zeeland Business Contacta special
Tevens brengt Zeeland Business de traditionele Contacta special uit. De special zal worden gevuld met redactionele nieuwswaardige items over de beurs, de diverse pleinen en de individuele standhouders en wordt in een verhoogde oplage van 13.000 magazines verstuurd naar beleidsbepalers, ondernemers en managers in zowel Zeeland als West-Brabant. De special is op vrijdag 4 november bij Zeeuwse en Brabantse ondernemers op de mat gevallen en wordt in een extra oplage verspreid via diverse stands op de Contacta. De artikelen uit de special zijn te lezen via deze website, onder Regionieuws.

 

Standhouders / kennispartners ZB Plaza

De volgende partijen zijn aanwezig met een stand op het ZB Plaza. Klik op bovenstaande plattegrond voor onze locatie op de beurs (zwart ZB logo).

  1. Auto Vermeulen
  2. Anneke Veronica Photography
  3. Brasserie Schuttershof
  4. Breemhaar Tekst
  5. De Beeldstrateeg
  6. Delta Safe
  7. DETEC
  8. Familie & Vermogen
  9. Gratia Veritas
  10. Kijk op Zaken
  11. MDAV B.V.
  12. NXT Sales
  13. Pulze-IT
  14. Veerman en Lukaart
  15. Ondernemersklankbord
  16. Van Leeuwen & De Waard Advocaten
  17. Zeeland & West-Brabant Business

Programma ZB Academy op ZB Plaza

Hieronder vindt u een overzicht van kennispartners met informatie over hun seminars die gegeven zullen worden tijdens de drie beursdagen. Aanmelden voor deze seminars kan via het bovenstaande formulier. Klik op het vinkje bij iedere seminar voor meer informatie over de kennissessie. Aanmelden voor de seminars kan onderaan deze pagina.

Seminar 1:
[expand title=”

Dinsdag 17.00 uur:
Diana Lindhout – Wat betekent 0% of een negatieve rente voor uw vermogen?

“]

Door Familie & Vermogen B.V. en Forza Asset Management

De rente op uw vermogen is in historisch perspectief erg laag. Bij sommige banken wordt al gesproken over een negatieve spaarrente op het vermogen. Dit betekent dat u mogelijk moet betalen voor het aanhouden van uw spaargeld.
Wat doet dit met u? Wat zijn de kernvragen die u daarbij voor ogen moet houden?

Diana Lindhout (Partner bij Familie & Vermogen, Master Financial Planning) geeft in een interactief seminar aan wat de kernvragen zijn en welke oplossingsrichtingen u heeft. Zodat u inzicht krijgt in wat een negatieve rente voor u kan betekenen en hoe u er mee om kunt gaan. Wij ontmoeten u graag op 8 november en kijken uit naar uw komst! Marcel Dubbeldam, Olaf Siezenis en Michiel Bekker.[/expand]

 

 

anne-quaars-lrSeminar 2:de-beeldstrateeg-logo
[expand title=”

Dinsdag 19.30 uur:
Anne Quaars – De 10 redenen waarom je klant je niet ziet staan – en wat je daar aan kunt doen.

“]

Door Anne Quaars – communicatiestrateeg, fotograaf en business coach
Het zou zomaar kunnen dat je als ondernemer onzichtbaar bent voor klanten…
Zonder dat je het zelf in de gaten hebt!

  • Loop jij steeds achter klanten aan, in plaats van dat ze jou benaderen?
  • Lijkt je klant (nog) niet van je waarde overtuigd, terwijl je ze juist heel goed kunt helpen?
  • Zoek je naar een manier om echt op te vallen en jezelf te onderscheiden in een volle markt?

Bezoek dan dit interactieve seminar. Je ontdekt wat de echte redenen zijn waarom je klant je niet ziet staan. En bovenal: wat je daar aan kunt doen. Aan de hand van levendige praktijkvoorbeelden en live interactie leer je hoe je opvalt in één oogopslag. Zodat je gezien én onthouden wordt en waardoor je gemakkelijker klanten aantrekt.

Ik ontmoet je graag op 8 november![/expand]

 

 

 

 

 

 

 

Seminar 3:
[expand title=”

Woensdag 12.30 uur:
Aly Breemhaar – Schrijf jouw bedrijf in beeld!

“]

Door Aly Breemhaar – tekst- en redactiebureau Breemhaar Tekst

Tijdens dit seminar gaan we in op het schrijven van teksten op een manier waar je echt iets aan hebt. Na een korte introductie van het vak tekstschrijven ga je aan de slag met het schrijven van jouw bedrijfsverhaal. Aly Breemhaar is professioneel tekstschrijfster en weet als geen ander dat het bij het schrijven van teksten erom gaat de lezer te bereiken. Wie is jouw lezer en waarom zou hij jouw tekst lezen? Steeds een doelgerichte tekst maken, dat is haar uitdaging en passie.

Na de korte introductie maken we je schrijfspieren los en ga je aan de slag om jouw bedrijfsverhaal te schrijven voor bijvoorbeeld je website of flyer. Je krijgt tips en trucs voor soepel lopende en wervende teksten. Heb je specifieke vragen? Tijdens het seminar of na afloop is er alle tijd die te beantwoorden.

Graag tot 9 november! Let op: dit seminar is voorafgaand aan de opening van de Contacta om 14u. Alle ruimte dus om hier de tijd voor te nemen![/expand]

 

 

 

 

 

Seminar 4:
[expand title=”

Woensdag 14.30 uur:
Patrick Verhulle – Maak bekwame techniekers van je eigen medewerkers

“]

Door Patrick Verhulle – SBM Training – Coaching – Advies

Goede techniekers zijn van onschatbare waarde binnen elke productieomgeving. Maar helaas zijn ze bijzonder dun gezaaid. De zoektocht naar geschikt technisch personeel is een ware uitputtingsslag. Het bedrijf met de beste voorwaarden gaat met de buit lopen.
Maar wat als je binnen de eigen rangen kon selecteren? Wat als je het technisch potentieel van je eigen medewerkers in kaart kon brengen? Wat als je met een gerichte opleiding je techniekers kon bijschaven tot toptechniekers?
De technische screening beantwoordt al deze vragen. We brengen de sterktes en zwaktes van je medewerkers in kaart. Zowel mechanisch als elektrisch. Theoretische kennis en praktische vaardigheden. Koppel daaraan een gericht opleidingstraject en je haalt moeiteloos het beste in je medewerkers naar boven.
De technische screening bespaart je dus niet alleen een lange zoektocht, je creëert bovendien een gemotiveerde technieker.
Meer weten? Schrijf je nu in voor onze infosessie.[/expand]

 

 

 

 

Seminar 5:
[expand title=”

Woensdag 16.30 uur:
Tonny Veerman – Bedrijfsovername… Het doel is helder, de weg ernaartoe is minstens zo belangrijk!

“]

Door Tonny Veerman – Veerman en Lukaart

De keuze voor het ondernemerschap, of het nu gaat om kopen of verkopen, moet groeien. Neem en geef uzelf daar de tijd voor. Het is een lastig traject dat door een gedegen planning en goede voorbereiding gemakkelijker te doorlopen is.
Onderschat uzelf nooit en wees niet terughoudend om u op beslissende momenten te laten bijstaan door professionele adviseurs. Denk hierbij aan uw accountant, een financier, een onafhankelijke overnameadviseur en een notaris. Zij brengen afstand, zodat er een goede balans is tussen emotie en zakelijkheid.
Tonny Veerman neemt u tijdens de seminar mee door het hele traject van een bedrijfsovername.[/expand]

 

 

 

 

Seminar 6:
[expand title=”

Donderdag 14.30 uur:
Van Leeuwen & De Waard Advocaten – De 10 grootste valkuilen in het familierecht, arbeidsrecht en ondernemingsrecht, waar ook u als ondernemer mee te maken kunt krijgen…

“]

Door dhr. Van Leeuwen – Van Leeuwen & De Waard Advocaten

Op donderdag 10 november 2016 tussen 14.00 en 16.00 uur tijdens de Contacta praten wij u in ongeveer anderhalf uur bij op het gebied van valkuilen op het gebied van ondernemingsrecht, arbeidsrecht en personen- en familierecht.

Van Leeuwen & De Waard Advocaten verleent als Zeeuws advocatenkantoor enerzijds bijstand aan particulieren en treedt anderzijds op als huisadvocaat van het midden- en kleinbedrijf. Het werkterrein is ruim en strekt zich onder andere uit over de volgende deelgebieden: arbeidsrecht, bestuursrecht, huurrecht, incasso’s, insolventierecht, ondernemingsrecht, verbintenissenrecht, letselschade en personen- en familierecht.

Personen- en familierecht

De 10 grootste valkuilen in het familierecht, waar ook u als ondernemer mee te maken kunt krijgen…Twee gespecialiseerde vFAS-advocaten van ons kantoor organiseren deze keer een interessante seminar op het gebied van familierecht. Iedereen krijgt in meer of mindere mate te maken met de regels binnen het familierecht. Of u nu de vreugdevolle gebeurtenis van de geboorte van een kind meemaakt of de ingrijpende gebeurtenis van een echtscheiding. Maar ook als u gaat samenwonen met uw partner in de nieuw aangekochte woning of te maken krijgt met een steeds meer hulpbehoevend wordende ouder, is het belangrijk om bewust te zijn van wat hier allemaal in juridisch opzicht bij komt kijken. In onze praktijk blijkt dat mensen daar soms toch te weinig bij stil staan. De valkuilen worden u aan de hand van praktijkvoorbeelden uitgelegd en, uiteraard, worden er oplossingen geboden.

Arbeidsrecht

Een aantal valkuilen in het arbeidsrecht, waar ook u als ondernemer mee te maken kunt krijgen. De Wet Werk en Zekerheid heeft een aantal ingrijpende wijzigingen opgeleverd. Hoeveel contracten kunt u nog voor bepaalde tijd aanbieden ? en mag een concurrentiebeding nog wel en zo ja, waar moet dat beding dan aan voldoen. Welke regels gelden bij het aflopen van een contract voor bepaalde tijd. Dat, en nog meer wordt besproken in ons seminar.

Ondernemingsrecht

Tot slot, geschillen tussen aandeelhouders. Wij leggen u uit op welke wijze wij u kunnen ontzorgen van de voordeur tot de achterdeur. Daarnaast is er aan het eind van de seminar tijd ingepland om u in de gelegenheid te stellen onze advocaten persoonlijk te benaderen voor eventuele vragen. Geïnteresseerd? Schrijf u dan nu in.

Graag tot ziens.
Van Leeuwen & De Waard advocaten

[/expand]

 

 

 

 

 

 

Seminar 7:
[expand title=”

Donderdag 16.30 uur:
Jorge Ober – Zelfverzekerd Ondernemen

“]

Als jouw eigen bedrijf een auto was, dan is een commercieel proces de motor zorgt dat je vooruit komt…
***Hoe zorg ik ervoor dat klanten mijn producten en diensten gaan kopen?***
***Hoe (ver)bouw ik mijn huidige proces tot een zo effectief mogelijk verkoopproces zonder dat het opdringerig voelt en overkomt?***
***Hoe kan ik gebruik maken van jarenlange verkoopervaring in binnen- en buitenland voor mijn nieuwe eigen bedrijf?***

Deze vragen gingen ook door mijn hoofd toen ik mijn eigen bedrijf aan het opstarten was. 1 groot verschil; ik heb bijna 10 jaar professionele verkoopervaring om op terug te vallen.
Ondernemen is een leven lang leren & daarvoor is actuele vakkennis essentieel. Daarom help ik jullie graag tijdens deze interactieve Seminar van 45 minuten.

Je verlaat de zaal gegarandeerd met het volgende:
1. Een helder schema van de verschillende stappen van het effectieve verkoopproces
2. Diverse praktijk voorbeelden van de toepassing van dit verkoopproces & de resultaten
3. Meer dan voldoende motivatie om hiermee de volgende dag al direct een goede start te kunnen maken
4. Een flinke kennis voorsprong op commercieel gebied waardoor je met een gerust hart je bedrijf kunt (ver)bouwen
5. Kans op een volledig verzorgde NXT Sales training t.w.v. € 575,- (excl. BTW) bij inlevering van jouw visitekaartje (of naam & emailadres als de kaartjes nog niet af zijn)

Twijfel niet en schrijf je NU in voor deze Seminar & investeer in jezelf![/expand]

 

 

 

 

 

 

 

Seminar 8:
[expand title=”

Donderdag 19.30 uur:
Martin Lammerteyn – Hoe écht zaken doen in België

“]

Door Martin Lammerteyn – Bedrijfsmentor

Groeien, bloeien zonder snoeien in België.
Als ondernemer bent u steeds op zoek om uw onderneming (bedrijf) een boost te geven. Maximaal gebruik maken van alle opportuniteiten. Uiteraard aan een minimale kost. België (Vlaanderen) ligt voor het grijpen, dichtbij en toch ver weg. Het buitenland, die binnen uw bereik ligt. Makkelijk zat wordt er wel eens gezegd, toch?
Er is reeds heel veel geschreven en gezegd over zaken doen in België, maar… hoe doet u dat nu echt?
Dit seminar “Hoe ECHT zaken doen in BELGIE” – gegeven door de Belgische bedrijfsmentor – biedt u een werkbare tool (een handvat) om effectief aan de slag te gaan en efficiënt uit te voeren. Het is een logisch en pragmatische benadering die snel en eenvoudig in de praktijk te brengen is.
Het resultaat is dat u, als entrepreneur, de nodige input hebt om uw eigen commerciële grenzen te verleggen.

Stap één van het actieplan: schrijf u hier in…
Ik kijk er reeds reikhalzend naar uit![/expand]

 

 

 

Aanmelden voor seminars

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *