Data Analyse

mcommU heeft de term ‘Big Data’ vast al eens gehoord, het is momenteel een hot issue. De kreet wordt echter te pas en te onpas gebruikt. Wat zijn Big Data nu eigenlijk? Er is niet echt een vaste definitie voor te geven maar in grote lijnen kan men stellen dat het gaat om drie factoren:

– de hoeveelheid data;
– de snelheid waarmee de data binnenkomen en/of opgevraagd worden;
– de diversiteit van de data. Hiermee wordt met name bedoeld dat de data ongestructureerd zijn en niet in een traditionele database opgeslagen kunnen worden.

Als aan minimaal twee van bovenstaande factoren is voldaan, spreekt men in het algemeen over Big Data.

Momenteel is een groot aantal partijen bezig deze Big Data te verzamelen, denk hierbij aan Facebook, YouTube, maar ook fabrikanten van huishoudelijke apparaten en webshop eigenaren. Niet iedereen kan over deze data beschikken: sommige gegevens zijn privacygevoelig, andere zijn dat niet.

Dat is leuk zult u denken, maar wat kan ik ermee?

Als u over data kunt beschikken moeten deze ook nog geanalyseerd worden. Uit analyses kunt u bijvoorbeeld ontdekken waar bezoekers van evenementen vandaan komen, maar ook hoe zij er komen (auto, bus, trein). Zo zijn er allerlei gegevens uit data te analyseren, als men weet hoe dit moet!
Mcomm | marketing&communicatie beschikt over een ruime ervaring in analyses van ‘Big Data’.

Mcomm | marketing&communicatie
Nobelweg 14B
4462 GK Goes
Tel.: 0118 – 650987
www.mcomm.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *