In het interview met Wim Kiezenberg van Designagain over branding voor editie 7-2011 van Zeeland Business viel de zin “de tent is de vent (m/v).” Zo is het bij mij ook: Dichterbij Teksten & Meer, dat ben ik. Het gaat over de beweging die ik heb gemaakt om weer bezig te zijn met wat mij raakt, namelijk mensen en hun verhaal. En hoe dat verhaal leidt tot keuzes in leven en werk. Mijn eerste opdracht kreeg ik via een tweet en het was een buitenkans. Voor de Hogeschool Zeeland jonge leerkrachten interviewen over hun PABO opleiding, het vak, hun drijfveren en de lol van het werken met kinderen.
Toegepast op ondernemers gaat het over vragen als wie ben je, hoe ben je ooit begonnen met je bedrijf, wat wil je neerzetten? Vraag je eens af waarom mensen juist met jou zaken zouden moeten doen. Als je dat weet kun je het verschil maken. Het verhaal achter een onderneming kan veel meer worden ingezet als unique selling point. Vertel het op je website, of geef een jubileumboek uit.
Als schrijver kan ik vooral goed luisteren, ook naar wat er niet gezegd wordt. Dat zit in mijn DNA. Het maakt dat ik met liefde schrijf over wat mensen mij toevertrouwen.
Susan van der Beek, Dichterbij Teksten & Meer… Omdat mensen geen product kopen, maar het verhaal eromheen.
Dichterbij teksten en meer
Dorpsstraat 4
4341 NA Kleverskerke
06-51832850
www.dichterbij-teksten-en-meer.nl
Twitter: @SusanvanderBeek