Doelgroep analyse

Heb je vaak dat een verkoopgesprek tot niets leidt? Je marketing en acquisitie leveren te weinig rendement? Veel bezoekers op je website maar te weinig leads? Te weinig marge omdat je altijd te duur bent/jouw kosten altijd hoog zijn? Grote kans dat een goede doelgroep analyse een oplossing kan bieden. Het succes van je bedrijf heeft alles te maken met de keuze van de juiste doelgroep. Hoe goed je product of dienst ook is, als je gesprekspartner er niets mee kan, dan verkoop je het niet. Een doelgroep analyse biedt uitkomst!

Klantenprofiel
Wie is de mens achter jouw klant?
Wie is jouw ideale klant?

Daar kom je achter door klantprofielen te maken!
Elke marketingstrategie begint met het opstellen van enkele persona’s, om te visualiseren wie jouw klanten zijn, hoe zij zich gedragen en wat hun drijfveren zijn. Zo geef je die doelgroepen ieder hun eigen boodschap.

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat bedrijven die marketing ondersteunen met uitgewerkte persona’s 124 procent meer rendement behalen.

Met inzicht in jouw doelgroep en de ideale klant kun je veel beter je marketing uitvoeren en je richten op jouw specifieke doelgroep.

Bepaal de juiste doelgroep
Een doelgroep kies je om met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk te kunnen verkopen. De juiste doelgroep bepaal je met een doelgroep analyse. Regio, aantal werknemers en branche zijn de vaste én de belangrijkste elementen in een doelgroepomschrijving.

Doelgroep analyse per product of dienst
Het kan zo zijn dat je verschillende producten of diensten hebt die om een hele andere doelgroep vragen. Maak dan een doelgroep analyse per product of dienst en probeer waar mogelijk te combineren.