Doen wat je belooft

artikel-2-foto-2
Carel Schrier

Marketing, samenvoegsel van de engelse woorden ‘market’ en ‘getting’, is tegenwoordig onmogelijk zonder het internet. En keihard werken. Een website kan je veel werk uit handen nemen, maar dan moet je hem wel dagelijks bijhouden. Het liefst binnen een uur reageren als een klant zich meldt en ook dan weer doen wat je belooft. Net als in het pre-internet tijdperk blijft Kwaliteit leveren het aller-belangrijkst.

Roompot Vakanties heeft zo’n 150 vakantieparken in binnen- en buitenland. Of het nu om Hilvarenbeek of Bruinisse gaat, de meeste draadjes komen terecht op de Communicatie- en Marketingafdeling. Daar werkt Carel Schrier, op een afdeling samen met 28 collega’s.

Carel: “Boven al ons doen en laten hangt een centrale boodschap: ‘Het positioneren van het merk Roompot in de breedste zin van het woord’. Dat staat centraal in al onze media en communicatie uitingen: Naamsbekendheid genereren, samen met de pay-off ‘Samen Genieten”.

“We hebben ook een duidelijk profiel van onze gasten en daardoor weten we via welke kanalen ze communiceren en dat volgen en sturen we. Leuke dingen op Social Media zijn prachtig, maar als er iets negatiefs is dan is ons virtual host-team (gasten service) daar razendsnel bij. Vier mensen volgen van 9 tot 21 uur de berichten op FaceBook, Twitter, WhatsApp, de Chats en de telefoontjes van mensen die op een park zitten. Problemen lossen we meestal al op voordat het op een review-site terecht komt. Soms lezen we een uur later op het Social platform een compliment. Daar doen we het voor.”

Albert Vlamings en Geert Peters

Dr Sticker

In 2001 zaten Albert Vlamings en Geert Peeters uit Roosendaal op hun slaapkamer te brainstormen over een mogelijke groei van hun sticker-handel. Geert: “We wilden een website die antwoorden gaf op tijdverslindende vragen.” Dat lukte. Op de site nu kun je je eigen sticker ontwerpen, zien wat het wordt èn kost, en dan gelijk bestellen. Geert: “We profileerden ons als de beste, de goedkoopste en de snelste. Maar dat moet je dan wel waarmaken! Dus: Printen. In de auto naar Amsterdam en dan plakken.” Lachend: “En soms terug om een nieuwe sticker omdat er een spelfout in zat… Maar we komen onze beloften na!”

De Dr Sticker-site is nu zo goed dat de juiste machine al aan het printen is als het personeel ‘s morgens binnenkomt. Op de vraag hoe ze zich destijds in the picture speelden antwoordt Geert: “We moesten zo hoog mogelijk bij Google komen. Omdat te bereiken moesten andere sites linkjes naar ons zetten. We hebben toen een deal gemaakt met studentenverenigingen in ruil voor promotie-materiaal. We stonden in no time op één. Oja we reden, als Dokter Sticker, rond in een oude ambulance met grote sticker met een sexy verpleegster. Iedereen wist waar we zaten!”

TEKST BERT VAN LEERDAM & FOTOGRAFIE JAN DE CARPENTIER

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *