Een animatie zegt meer dan 1 miljoen woorden

Als ondernemer wil je graag zo veel mogelijk fijne klanten aan de haak slaan. Daarna wil je ze zo lang mogelijk vasthouden. Hoe kan je je klanten blijven boeien en aan jouw bedrijf binden? Met een of meerdere animatievideo’s over jouw bedrijf, je producten, je service of je dienstverlening leg je op een eenvoudige manier uit wie je bent. Maar dat is niet alles!

Je kent ongetwijfeld het spreekwoord ‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’. Stel dat je meer dan een miljoen woorden zou kunnen zeggen? Dat kan allemaal met een animatievideo.

De combinatie van geluid en beeld zorgt ervoor dat er meer informatie kan worden overgedragen in minder tijd. Een minuut aan animatievideo staat gelijk aan 1.8 miljoen woorden. Dat zijn ongeveer 4.500 volle A4tjes!

Investeer in animatievideo. Hieronder zeven goede redenen om vandaag nog aan de slag te gaan:

  1. 80% beter bekeken
    Bewegend beeld wordt 80% beter bekeken dan een stilstaand beeld. De combinatie van beeld en geluid zorgt voor impact, houd de aandacht vast en je doelgroep ziet direct wat je de bedoeling is.
  2. 70% beter onthouden
    Animatie wordt 70% beter onthouden dan tekst. Een persoon onthoudt 20% van wat hij ziet, 30% van wat hij hoort en 70% van wat hij hoort én ziet!
  3. Conversie 64% hoger
    Een animatie verhoogt de activiteit en call-to-action op je website met 64%. De kijker krijgt niet alleen uitleg over een product of dienst, maar krijgt meteen gevoel bij jouw bedrijf. Emotie is het cruciale moment om tot actie over te gaan.
  4. Van alle content is 90% video
    90% van het internetverkeer bestaat uit onlinevideo. In 2012 bestond dat nog 51% van het totale internetverkeer uit onlinevideo. Tegenwoordig is dit ruim 90%!
  5. Kinderachtig? Welnee!
    59% van de managers bekijkt liever een video dan een tekst te moeten lezen. Zelfs op ‘hoger niveau’ vinden mensen het verfrissend om een animatievideo te bekijken. Animatie maakt het mogelijk om veel informatie binnen een korte tijd op te nemen.
  6. 4 seconden
    Mannen bepalen binnen vier seconden of ze een website interessant genoeg vinden. Bij vrouwen is dit zelfs maar twee seconden! Is er niets op de website dat binnen deze tijd de aandacht trekt, zoals een animatievideo, dan zal de bezoeker de website verlaten.
  7. 7x langer bezoek
    Gemiddeld wordt een website 48 seconden lang bezocht. De bezoektijd van een website met animatievideo? Vijf minuten en vijftig seconden, meer dan zeven keer zo lang.

Wil je voorbeelden zien? Bekijk ze op onze website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *