Een parel die zich langzaam openbaart

Kickersbloem 3

“Bedrijventerrein Kickersbloem 3 in Hellevoetsluis kent een lange aanloop van ruim vijftien jaar. Het is bijzonder hoe de wereld inmiddels is veranderd. Om die reden noem ik Kickersbloem 3 een parel, die zich langzaam openbaart. De animo is groot. Logisch, vrijwel alle bedrijventerreinen zijn vol in de regio Rotterdam Zuidwest en het Westland. Wie nog iets wil, moet daarom snel zijn.”

Ton van der Schelde is projectleider van bedrijventerrein Kickersbloem 3. Dit terrein, dichtbij de Rotterdamse havens, is een privaat-publieke samenwerking. Daarin werkt Ton samen met Arènso Bakker, die namens de gemeente Hellevoetsluis als projectleider actief is. Arènso is zeer ervaren op het gebied van bedrijventerreinen: hij werkte 8 jaar bij het Havenbedrijf Rotterdam en heeft zowel in het binnen- als buitenland veel bedrijventerreinen ontwikkeld. Ton is op zijn beurt niet alleen projectleider, maar ook ondernemer en investeerder. Hij was al bij het project betrokken, toen er op het terrein alleen nog grassprieten stonden. “We werken intensief samen aan het werven en enthousiasmeren van ondernemers voor vestiging op dit aantrekkelijke bedrijventerrein.”

Bedrijventerrein vlakbij Rotterdam
Kickersbloem 3 is 75 hectare groot, daarvan is 53 hectare direct uitgeefbare grond. De aantrekkelijkheid van het bedrijventerrein is in de loop van de jaren alleen maar toegenomen, meent Ton. “Alle bedrijventerreinen in de regio zijn vol. Daar komt bij dat ook de dynamiek van het bedrijfsleven zelf is veranderd. Inmiddels is de reikwijdte van Kickersbloem 3 regionaal en zelfs landelijk. Door de groei van Rotterdam, de havens en het Westland is de regio rond Hellevoetsluis onlosmakelijk verbonden met de stadsregio Rotterdam. Niet voor niets opende de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, als voorzitter van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag, de nieuwe verbindingsbrug .”

 

Goede bereikbaarheid
Deze nieuwe brug is één van de infrastructurele projecten die nodig zijn voor een goed bereik van het bedrijventerrein. Kickersbloem 3 ligt vlakbij de A15; dit is de belangrijkste uitvalsweg richting Randstad en de overige snelwegen. De Rotterdamse haven, Maasvlakte 2, Botlek en Europoort-Rotterdam liggen binnen handbereik. Daarbij wijst Ton op de voorgenomen verbreding van de N57 en de bouw van de Maasdeltatunnel, in de volksmond de Blankenburgtunnel. Die tunnel, die in 2024 wordt geopend, zal het Westland met Voorne-Putten verbinden. “Als deze tunnel er eenmaal is, wordt Kickersbloem 3 een direct onderdeel van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag. Je bent vanuit Naaldwijk dan binnen 20 minuten in Hellevoetsluis. Om die reden kijken ondernemers uit het Westland met belangstelling naar Kickersbloem 3.“

Veel mogelijkheden
Naast de interessante locatie en de goede ontsluiting wijst Ton op een aantal andere USP’s zoals de moderne infrastructuur, de gasloze bouw, bouwhoogte tot 18 meter en mogelijkheden binnen de milieucategorieën 2.0 tot 4.2. “Er is veel mogelijk. Percelen van 2.000 vierkante meter tot 10 hectare, koop of huur”, aldus Ton, die daarbij aanvult momenteel in gesprek te zijn met enkele grote, nationale partijen. “Het lijkt of covid-19 ons een extra duwtje in de rug heeft gegeven. Logistiek is booming. Wij hebben daarvoor de ruimte. Delta Development Groep is daarvan een goed voorbeeld. Zij realiseren Rotterdam Logistics Parc op ons terrein.” (Zie het artikel elders in dit magazine).

Wees er snel bij
Vanzelfsprekend is er meer mogelijk dan logistieke dienstverlening alleen. Ton en zijn collega Arènso praten met ondernemers uit vrijwel alle sectoren. “Ondernemers die interesse hebben, nodigen we uit contact met ons op te nemen. We hebben een team klaar staan, dat graag meekijkt en adviseert. We denken mee over de meest geschikte locatie, maar ook over vergunningen en financiering. Ons advies is: wees er snel bij.”

Kickersbloem 3
www.kickersbloem3.nl

0181- 321093 (Ton van der Schelde) of 14 0181 (Arènso Bakker – gemeente Hellevoetsluis)

Redactie: Caroline Houmes
Bron: Zeeland Business magazine 4 -2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *