Estrategy benut de kansen van internet

ZB_estrategy_alternatief2Internet en software applicaties, dat is het werkterrein van Estrategy in Goes. Een nieuwe naam maar wel met vertrouwde gezichten. “We laten de naam PreSoft achter ons en gaan verder onder de naam Estrategy. De verhuizing naar ons nieuwe pand aan de Westsingel vormde een mooie aanleiding om ook onze naam aan te passen”, legt directeur-eigenaar Jean-Marc Dagevos uit. “Deze naam sluit veel beter aan bij wie we zijn en wat we doen.”

Jean-Marc Dagevos werkt samen met wat hij zelf trots een ‘topteam’ noemt. “We hebben stuk voor stuk specialisten in huis, die elkaar qua kennis en ervaring aanvullen en versterken; grafisch, technisch, online marketing, bedrijfskundig. Samen werken we aan oplossingen waarmee we de kansen die het internet biedt, optimaal benutten. Dat we dat goed doen, blijkt wel uit ons trackrecord. Onze projecten zijn succesvol, altijd.” De manier van intern organiseren draagt daar zeker aan bij; de verantwoordelijkheid ligt direct bij de ontwikkelaar. Deze onderhoudt de contacten en heeft volop slagkracht om het project aan te passen of bij te sturen. “Tot onze klanten rekenen we vooral bedrijven die net als wij, het leveren van kwaliteit als belangrijkste drijfveer hebben. We spreken dezelfde taal en begrijpen hoe zij willen ondernemen.”

Succesvolle webapplicaties
De bedrijfskundige achtergrond van Dagevos komt hem uitstekend van pas. “Onze kracht is dat we goed kunnen meedenken in de bedrijfsprocessen van organisaties. We kijken waar de kansen liggen voor internetoplossingen en vertalen dat naar applicaties, bijvoorbeeld om efficiënter te werken of om meer omzet te genereren. Onze oplossingen kunnen dus zowel aan de ‘achterkant’ liggen, bijvoorbeeld op het gebied van voorraad- en relatiebeheer, urenregistraties en enquêtes, als aan de ‘voorkant’ met een website of webshop. Een mooi voorbeeld is het leerlingvolgsysteem dat we hebben ontwikkeld voor een schoolbegeleidingsdienst. We hebben hun filosofie en systematiek vertaald in een webapplicatie waarin de complete dossiers van leerlingen opgenomen kunnen worden. Door goed mee te denken, hebben we de juiste vertaling gemaakt, zodanig dat het gebruiksvriendelijk is en ook een groot aantal gebruikers aan kan. Inmiddels werken 2500 scholen met dit systeem.”

Webshops en meer
Estrategy werkt ondersteunend aan organisaties die kansen op internet willen benutten. “We zijn sterk in websites waar meer achter zit, zoals bij webshops. Die plussen jaarlijks in omzet, nog steeds. Het is daarbij wel belangrijk dat deze shops benaderbaar zijn vanaf verschillende mobile devices. Bij Estrategy werken we met een webshop-platform waarmee we alle online shops jaarlijks updaten. Daarin zit onze kracht; we ontwikkelen, onderhouden en beheren dit webshop platform aan de hand van de nieuwste ontwikkelingen. Op deze manier groeien onze webshops automatisch mee met de nieuwste functionaliteiten.”

Conversie
Estrategy voert regelmatig A- en B-testen uit waarmee verschillende versies van een website of webshop worden vergeleken. Daar komen soms heel opmerkelijke zaken uit: Een informatiebutton iets hoger of lager op de site kan al zorgen voor meer conversie. “Die is natuurlijk erg belangrijk. De vraag die wij ons steeds moeten stellen is: hoe kunnen we de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk door de applicatie loodsen.” Die conversie speelt ook een rol bij het toenemende gebruik van social media. “Facebook en Linkedin zijn social media sites die vooral vanaf een mobiele telefoon worden benaderd. Daar aanwezig zijn, is natuurlijk goed. Alleen zorg dan wel dat je eigen website ook met een mobiele telefoon te benaderen is. Als bezoekers doorklikken naar een site die niet responsive is, heb je niets aan dat bezoek.”

Eigen webshop
Uniek is de keuze van Estrategy om zelf ervaring op te doen met een webshop door er zelf één te beginnen. En nog succesvol ook. Via de website www.xycle.nl verkoopt het bedrijf fietsonderdelen. “Op deze manier ervaren we zelf hoe een en ander werkt. Een bestelling plaatsen, prijzen aanpassen, verzendingen; natuurlijk komen deze ervaringen onze dienstverlening ten goede. We weten immers precies waar je als ondernemer tegenaan loopt.”

Snel in maatwerkapplicaties
Zoals Estrategy sterk is aan de ‘voorkant’ van bedrijven, biedt het ook voor de back-office slimme online oplossingen. Het bedrijf beschikt daarvoor over een eigen ontwikkelplatform waarmee maatwerkapplicaties snel ontwikkeld kunnen worden, tegen een gunstig tarief. Dagevos is hier met recht trots op. “Het is echt bijzonder dat wij dit kunnen. Natuurlijk voor de heel grote spelers in deze markt is dit vanzelfsprekend. Maar dat wij als relatief klein bureau dit kunnen bieden, is echt uniek.” Daarmee komt Dagevos terug op zijn team. “Ongeveer ieder jaar komt er een collega bij, met nieuwe kennis en ervaring. Daarmee is het fundament onder ons bedrijf bijzonder goed. Mijn doel is niet de grootste te zijn maar wel de beste. Ik geloof in dit team. Samen kunnen we heel veel aan.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *