Flyers: een effectief marketingmiddel in de eenentwintigste eeuw

Als regionale (startende) ondernemer is het belangrijk om te adverteren als je het maximaal mogelijke aantal klanten wilt bereiken. Je hebt daarbij de keuze uit online en offline promotietools. Velen denken dat offline marketing in deze digitale tijd niet meer effectief is. Toch blijkt het gebruik van flyers een succesvolle strategie. En dankzij de vooruitgang op het gebied van digitaal printen is deze traditionele tool enorm geëvolueerd. Het op maat maken en online afdrukken van flyers is tegenwoordig gemakkelijk, snel en goedkoop!

Waarom zijn flyers een marketingmiddel dat geliefd is onder ondernemers? Flyers kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Ze kunnen gezien worden als een illustratieve mini-brochure die een deel van de producten of diensten, als ook de aanbiedingen en promoties van het bedrijf aan de klanten toont. Daarnaast bieden flyers diverse voordelen

Gepersonaliseerde flyers

Flyers kunnen ontworpen worden naar eigen wens en bieden hierdoor eindeloze mogelijkheden. Het enige wat je moet doen is een ontwerp in de huisstijl van je onderneming te maken voordat je dit doorstuurt naar een online printer. Je hoeft hiervoor geen professionel ontwerper te zijn met de vele online apps en hulpmiddelen die er tegenwoordig aangeboden worden. Houd bij het design rekening met het gekozen beeld, de gebruikte kleuren en de tekst. Natuurlijk mogen het logo en de contactgegevens niet ontbreken. Het ontwerp moet de aandacht van mensen trekken en een uitstraling hebben die potentiële klanten niet kunnen weerstaan.

Flyers zijn een betaalbare marketingtool

Het gebruik van flyers als marketingmiddel is een relatief goedkope oplossing. In vergelijking met bijvoorbeeld reclamecampagnes op de tv met hoge kosten, bieden flyers een betaalbaar alternatief. Door zelf een ontwerp te maken, bespaar je ook geld voor de creatie ervan. Verder kun je zelf de details van de flyer kiezen, zoals de oplage, de kwaliteit van het papier en enkelzijdige of dubbelzijdige bedrukking, waardoor je het budget in het oog kunt houden. Je zult zien dat flyers een kleine investering zijn om nieuwe klanten te bereiken. Klanten die hopelijk in de nabije toekomst in jouw bedrijf investeren waardoor je het marketingbudget vanzelf terugverdient.

Bereik de juiste doelgroep

Net als voor andere communicatiemiddelen geldt voor flyers natuurlijk ook dat ze onder de juiste doelgroep verspreid moeten worden om effectief te zijn. Zoek uit waar jouw doelgroep zich begeeft en zorg dat jouw flyers daar duidelijk zichtbaar zijn om meegenomen te worden. Met name voor ondernemers die lokaal en regionaal actieve zijn, zijn flyers uitermate passend om de doelgroep te bereiken. Natuurlijk wil je weten of mensen vervolgens bijvoorbeeld je website bezoeken of gebruik maken van een speciale acite. Om dit te meten kun je bijvoorbeeld een QR-code aan de flyer toevoegen. Wanneer deze gescand wordt, zal de bezoeker bijvoorbeeld naar een speciale kortingsbon worden geleid of een speciale landingspagina op de website waar je het bezoekersaantal kunt meten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *