Heb jij twee gezichten?

Kade B Communicatie

Jij bent het gezicht van jouw bedrijf. Je bent vriendelijk, kundig en staat altijd klaar voor je klanten. Net als jouw hele team overigens. Vaste klanten weten dat. Maar hoe zit het met potentiële klanten? Die gaan af op wat ze online van je zien. Welk gezicht toon je daar?

Je bent zeker niet de eerste als jouw online gezicht zakelijker en afstandelijker overkomt dan de persoonlijke live versie. Zonde, want zeker in deze tijden gunnen mensen liever iets aan een gepassioneerd ondernemer/medewerker dan aan een anoniem bedrijf. Dus hoe zorg je nou dat jouw online gezicht persoonlijker wordt? Foto’s, maar zeker ook teksten spelen hierin een grote rol. Je kunt die laatste eenvoudig persoonlijker maken, zonder aan professionaliteit in te boeten.

Tips!
Denk allereerst eens goed na of je jouw doelgroep nog met ‘u’ wilt aanspreken. Dat kan hoor, maar veel mensen vinden ‘je’ tegenwoordig persoonlijker. Laat vervolgens zien dat jij er bent om de ander te helpen. Dus niet: ‘Ik verkoop product X’, maar: ‘Met product X zorgen we dat jij precies krijgt wat je nodig hebt.’

Schrijf ook actief, zonder al te veel werkwoorden als ‘worden’, ‘zullen’ en ‘kunnen’ in je zin. Dus niet: ‘We zouden product X kunnen leveren’, maar: ‘We leveren product X voor je.’

Gebruik alleen vaktaal als jouw doelgroep daarmee bekend is. Schrap daarnaast zoveel mogelijk moeilijke woorden en maak je zinnen niet te lang. Dat laatste doe je heel eenvoudig door te kijken waar je komma’s kunt veranderen in punten.

En tot slot, maar zeker niet het minst belangrijk: verwoord je persoonlijkheid! Vul de pagina ‘Over ons’ niet met wat het bedrijf doet, maar met waarom jij doet wat je doet. Dus niet: ‘Kade B Communicatie schrijft goede teksten’, maar ‘Ik ben Kim de Booij. Tekstschrijven is echt mijn ding! Het lijkt me leuk om een vlotte, persoonlijke tekst voor jouw website te schrijven. Eentje die echt bij jou én je doelgroep past. Lijkt dat jou ook wat?’

Kade B Communicatie
Lyceumstraat 21
4561 HT Hulst

Tekst: Kim de Booij
Fotografie: Freddy Dirickx
Bron: Zeeland Business magazine  2 – 24/7/2020

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *