Kennis-platform voor Zeeuwse werkgevers met HRM-vraagstukken

HR Netwerk Zeeland van start

Samenwerken, kennis delen en elkaar helpen op het gebied van HR-vraagstukken, om samen beter de uitdagingen op de Zeeuwse arbeidsmarkt aan te kunnen; dat is het doel van het HR Netwerk Zeeland. Het onlangs gelanceerde kennis-platform is nu gratis beschikbaar voor leden die vragen hebben over het beter en efficiënter omgaan met hun personeel.

HR Netwerk Zeeland is er voor iedereen die betrokken is bij of verantwoordelijk is voor HRM bij een in Zeeland gevestigde werkgever. Dus ook voor mensen die binnen een kleine organisatie ‘HR erbij doen’ vanuit hun administratieve, management of financiële rol.

Snelheid en laagdrempeligheid zijn van belang, daarom vinden de meeste activiteiten online plaats. Maar zodra het weer kan zullen er ook periodiek offline events en kennissessies worden georganiseerd waarin elkaar ontmoeten en netwerken, maar zeker ook kennis delen, centraal staat.

“Maak gebruik van de HR-kennis van andere Zeeuwen”

Een ander belangrijk aspect is een goede balans tussen halen & brengen. Van leden wordt verwacht dat ze naast het aandragen van hun eigen vraagstukken ook met hun kennis andere leden helpen.

HR Netwerk Zeeland is een initiatief van een groep HRM-ers vanuit diverse Zeeuwse organisaties die wordt verzorgd vanuit een stichting en mede mogelijk gemaakt door een opstartsubsidie van de Provincie Zeeland. De basis werd al in 2019 gelegd. Toen kwam een groep enthousiaste Zeeuwen uit bedrijfsleven en overheid bijeen tijdens een groot HR-event in de Timmerfabriek in Vlissingen. Hier werden workshops gehouden, werd kennis gedeeld en stond netwerken centraal. Men zag toen al de toegevoegde waarde van een sector-overstijgend Zeeuws HR netwerk. Nu is het er en kan men zich aanmelden via www.hrnetwerkzeeland.nl.

Bron: Zeeland Business magazine 1 – 2021
Fotografie: Vera de Wyndt 
Redactie: Kim de Booij

12/4/2021

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *