Leadgeneratie

Wil jij versnelde bedrijfsgroei realiseren en meer klanten? Kwalitatieve leadgeneratie helpt jou om snel en effectief je pijplijn te vullen en zo een voorspelbare en constante stroom aan leads te genereren.

Leadgeneratie duidt simpelweg op het verzamelen van leads, oftewel potentiële klanten, om deze vervolgens verder te overtuigen van jouw product of dienst. Dit kan zowel via online als offline kanalen. Gerichte leadgeneratie heeft zichzelf bewezen als effectieve tool voor bedrijven in de B2B-sector.

Bij online leadgeneratie kun je denken aan het genereren van leads middels een contact- of leadformulier. Leads laten hierbij hun gegevens achter, in ruil voor content, een antwoord op hun vraag of resultaten. Denk bijvoorbeeld aan content als een whitepaper, E-book, blog of vlog. Deze manier van leads genereren is vaak verbonden met een inbound marketingstrategie. Andere vormen van online leadgeneratie zijn social selling, online advertising en e-mailmarketing.

Offline leadgeneratie
Natuurlijk kun je buiten de online wereld ook leads werven. Dit kan via het actief deelnemen aan netwerkevents, beurzen of het bezoeken van zakelijke evenementen of door het gebruik van telemarketing. Alhoewel online leadgeneratie tegenwoordig populair is, ligt het aan de organisatie welke vorm van leadgeneratie het meest effectief is. Een optimale leadgeneratiestrategie maakt over het algemeen gebruik van een combinatie van online- en offline kanalen.