Luximpress vermarkt 3D-printen

Luximpress kwam op 1 juli 2011 tot stand als jointventure tussen LUXeXceL Group BVen Tree Holding BV (Boom Communicatie) en kan met doorschijnende inkt in reliëf printen.

Richard van de Vrie, CEO van de LUXeXceL Group: “De combinatie van de creatieve ideeën van BOOM Communicatie met LUXeXceL’s nieuwe 3D-basistechnologie leverde nieuwe grafische producten en unieke concepten op. Op dit moment richten we ons in deze joint venture met name op marketing-, communicatie-, kunst- en decoratieve toepassingen. In de samenwerking met BOOM verwacht ik dat wij onze techniek op vele nieuwe, creatieve manieren gaan toepassen”.

Hans van den Boom, algemeen directeur van BOOM Communicatie: “Het is indrukwekkend wat deze Printoptical Technology de communicatiebranche en grafische kunstwereld brengt. We zijn in staat printwerk daadwerkelijk een derde dimensie te geven. Het begint met de verkoop van een printconcept voor onder meer duurzame glas-in-lood-vervangende structuren, 3D-visitekaartjes en flessenlabels.”

Binnenkort opent de kersverse jointventure een webshop voor toepassingen met glas-in-lood-effecten. “Met deze webshop wordt deze baanbrekende technologie direct toegankelijk voor een groot internationaal publiek”, aldus Van den Boom. Van de Vrie vult aan: “Omdat de print driedimensionaal is, is het bijna niet van echt glas-in-lood te onderscheiden. Daarnaast is ons proces duurzaam, hebben we geen lood nodig en bezorgt het product geen condens of tochtproblemen aangezien het glas-in-lood-effect nu verkregen kan worden bij dubbelglasramen. En wanneer onverwachts toch een raam sneuvelt, printen wij eenvoudig een nieuwe! Wij verwachten er dan ook veel van. Het voorziet in een enorme behoefte”.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *