Marktonderzoek: ijs met een regionale binding

Marc Poortvliet is al enkele jaren actief als zelfstandig engineer in de voedselbranche. Totdat Corona uitbrak en zijn opdrachten stilvielen. Na een aantal weken thuiszitten kwam een oud plan naar boven drijven: een eigen ijsfabriek beginnen. Niet zomaar ijs maken maar ijs met een regionale binding: alle ingrediënten die in de buurt verkrijgbaar zijn ook uit de buurt betrekken. En wellicht kan ik zelfs ijs gezonder maken door het proces aan te passen, was een gedachte van Marc. Maar zit de markt hier ook op te wachten? Is er ruimte voor Zeeuws ijs?

Duidelijk was dat Marc een goed marktonderzoek nodig had. Hij benaderde Marco van Belle van Mcomm | marketing&communicatie. Hij had Marco op een netwerkbijeenkomst van Zeeland Business ontmoet. ‘Na een gesprek bij Marco op kantoor kreeg ik wel vertrouwen in zijn manier van aanpak. Door gerichte vragen te stellen werd hem al snel duidelijk dat de informatie niet allemaal op internet te vinden zou zijn. Hij wilde de nadruk in het onderzoek dan ook leggen op het houden van interviews met belangrijke stakeholders in de ijsbranche.  Bovendien wist hij te vertellen dat er vermoedelijk subsidie verkrijgbaar was op zijn onderzoek. Deze heeft hij volledig voor me geregeld!’

‘Na verloop van tijd belde Marco dat hij me graag tussentijds wilde spreken. Hij had een aantal zaken boven water gekregen die volgens hem niet konden wachten tot de oplevering van het rapport.’

Marco vertelt hierover: ’Marc is een echte ondernemer, die pakt door. De informatie die ik inmiddels verkregen had was dusdanig cruciaal voor een aantal zaken, waaronder prijsstelling, dat ik vond dat dit direct besproken moest worden. Het zou heel zonde zijn als hij beslissingen had genomen die na het lezen van het onderzoek anders waren uitgevallen.’

Marc vertelt verder: ‘deze informatie bewees voor mij twee dingen: allereerst dat mijn ideeën voor een eigen ijsfabriek klopten en levensvatbaar waren, ten tweede dat ik met de keuze voor Mcomm de juiste keuze gemaakt had. Marco beschikt over een groot netwerk, dat hij supersnel inschakelde voor de interviews. Hierdoor kreeg hij in no-time enorm relevante informatie boven tafel. Voor mij staat vast dat dit marktonderzoek zijn geld dubbel en dwars waard is!’

 

Publicatiedatum: 18/10/2021 | 10.00

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *