Kennisdeling: Nog geen Yammer? Jammer!

Kunnen uw medewerkers die buiten de deur werken op afstand mee juichen bij een grote nieuwe opdracht? Krijgt de parttimer de nieuwtjes uit de wandelgangen mee? Bij Lievens Communicatie gebruiken we hiervoor Yammer. En dat werkt!

Yammer is een soort zusje van Twitter en Facebook, voor interne communicatie. Medewerkers plaatsen korte berichten op een besloten netwerk en wie wil, reageert daarop. De cijfers spreken voor zich: er zijn ruim 28.000 Yammernetwerken en 500.000 gebruikers in Nederland. Yammer voorziet blijkbaar in een behoefte. Welke?

Op Yammer delen medewerkers spontaan kennis en expertise. Soms komen tips uit onverwachte hoek. Zo blijkt de ene collega goed in Spaans en heeft de ander een artikel gelezen dat ik kan gebruiken in mijn communicatieplan. Een ander pluspunt: tegenwoordig is mijn mailbox minder vol. Algemene berichtjes zoals ‘Vergeten jullie het alarm niet?’ verschijnen op Yammer.

Ik werk gedetacheerd en zie mijn Lievens-collega’s dus niet vaak. Sinds wij Yammer gebruiken, weet ik beter waar collega’s aan werken en wat er speelt. Zowel zakelijk als privé. Dit vergroot de betrokkenheid. Ideaal voor organisaties met parttimers, thuiswerkers of medewerkers die veel op pad zijn of op verschillende locaties werken.

Yammer stimuleert het intern ‘meer weten, meedenken en meeleven’. De basisversie van Yammer is gratis. Ik zou zeggen: probeer het eens!

Marieke Poortvliet | Lievens Communicatie

 

 

één reactie

  1. Helemaal eens met genoemde voorbeelden en voordelen van deze ‘Enterprise Social Networks’. Zeker het proberen waard. En er zijn goede Nederlandse alternatieven 🙂 (WorkVoices.nl) op het Amerikaanse Yammer. Het overwegen waard als veiligheid, bereikbaarheid en jurisdictie belangrijk zijn voor uw organisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *