Offertemappen voor een juiste eerste indruk

De uitdrukking ´Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken´ geldt ook voor ondernemers. Het is dus belangrijk als organisatie in Zeeland, waar je lokaal of regionaal actief bent, dat (potentiële) klanten jouw beeld niet vergeten. Wist je bijvoorbeeld dat de meeste mensen binnen enkele seconden bij een eerste ontmoeting al een mening over jou hebben gevormd? De eerste waarden die je van iemand leert kennen, zetten de toon voor alle verdere contacten. Bij de eerste indruk maakt het niet uit wat je zegt, maar hoe je het zegt. Offline marketingmaterialen als offertemappen kunnen helpen bij het maken van een goede eerste indruk.

Hoe zorg je als lokale ondernemer voor je een goede eerste indruk
Belangrijk voor een goede indruk is dat de klant vertrouwen in je moet krijgen. Hier heb je voor een deel op persoonlijk vlak invloed op. Denk bijvoorbeeld aan het geven van een goed handdruk en de juiste houding aannemen. Maar ook door je goed voor te bereiden en professioneel over te komen, kun je invloed uitoefenen. Hiervoor kun je offline marketingmateriaal in de huisstijl van jouw organisatie inzetten. Een voorbeeld is de presentatie van jouw specifieke producten en/of diensten. Iedereen houdt van netheid en werkt prettiger wanneer alles geordend is. Offertemappen, ook wel presentatiemappen genoemd, zijn hier bij uitstek geschikt voor.  Een offertemap is een omslagmap van stevig karton geschikt om een verzameling papieren in te doen, zoals offertes, contracten, leaflets en brochures.  Bovendien zijn deze mappen voorzien van enkele flappen zodat de documenten er niet uit kunnen vallen.

Gepersonaliseerde bedrukte offertemappen
Wanneer je écht indruk wilt maken met je presentatiemappen, kan je er ook voor kiezen om deze mappen te laten bedrukken, en te personaliseren met je eigen unieke ontwerp. Door je logo, naam en bijvoorbeeld bedrijfsslogan op de mappen terug te laten komen, kom je niet alleen professioneel over, maar ze dragen er ook aan bij om de naamsbekendheid van jouw onderneming te vergroten. Voor regionale en lokale samenwerkingen is de offertemap een zeer geschikt middel om in te zetten. Sommige mappen beschikken ook over de mogelijkheid om je visitekaartje bij te sluiten. Zo heeft de klant al jouw belangrijke gegevens binnen handbereik. En op deze manier presenteer je jouw producten of diensten steeds in dezelfde stijl.

Door jouw huisstijl terug te laten komen in je diverse marketingmaterialen bouw je niet alleen naamsbekendheid op, je zult ook het vertrouwen winnen bij de klant. Door de juiste indruk bij de klant achter te laten, heb je al gauw een streepje voor de op de concurrentie. En dan is de deal eigenlijk al voor 50% binnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *