Online marketing: wat kun je ermee?

Het begrip online marketing wordt door diverse partijen op verschillende wijze geïnterpreteerd. Waar het ene bureau hier puur social media mee bedoelt, gebruikt de ander het voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Mcomm | marketing&communicatie uit Goes ziet dit iets anders.

Eigenaar Pieter Jan Peene: “Online marketing is in onze beleving een totaalpakket, nauw verweven met je reguliere marketing. De visie die we samen met onze klanten bepalen vormt voor ons de basis, van daaruit vertrekken we. Wij gaan dus eerst met de klant in gesprek: wie is hij en wat wil hij bereiken? Vervolgens maken we daar een strategie op.” “Door een gerichte strategie te schrijven kun je veel meer bereiken: moet je Facebook, LinkedIn, Instagram inzetten? Ondersteun je dit met een Google Adwords campagne? Of wellicht zelfs met een remarketing campagne? Soms combineren we een online campagne met een offline campagne. Denk hierbij aan een regionale advertentiecampagne of een reclame op de lichtmast aan de A58 die wij regelmatig voor klanten inzetten.”

Het mooie van online marketing is dat het beter meetbaar is dan vroeger. Zo kun je, als je de data juist kunt analyseren, het hele aankooptraject van een consument volgen en daar tevens in sturen en als de campagne goed is opgezet kun je ook offline acties voor een deel volgen.
Veel bedrijven starten een campagne bijvoorbeeld op Facebook. Natuurlijk kun je dan zien hoeveel mensen het bericht hebben gezien en hoe vaak er op het bericht is geklikt. Veel interessanter is het echter om deze campagne integraal onderdeel te maken van een totale campagne, zodat je kunt zien wat de vervolgstappen zijn. Heeft iemand je naam voor het eerst op Facebook gezien? Is hij daarna nog een keertje op je site geweest? Kun je hem met een vervolgcampagne verleiden nogmaals je site te bezoeken en wellicht tot aankoop over te gaan? Met online marketing is dit allemaal te volgen!

Pieter Jan vertelt verder: “Voor een klant hebben wij net een online campagne opgezet om met een beperkt budget de bezetting van een hotel omhoog krijgen. Daarbij hebben wij online banners en Facebook ingezet. dit heeft in een maand tijd geresulteerd in 100 overnachtingen!”

Mcomm | marketing&communicatie richt zich zuiver op strategische marketing en werkt met veel partijen samen. Bijvoorbeeld voor grafische uitingen met een conceptmaker, voor websites met diverse webbouwers. Wilt u rendement halen uit uw online marketing? Mcomm komt u graag een keer, geheel vrijblijvend, de mogelijkheden uitleggen!

Mcomm | marketing&communicatie
Nobelweg 14-B
4462 GK Goes
0118 – 650987
www.mcomm.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *