Papier hier!

BackBone CompanyJe zult het de laatste tijd wel in het nieuws voorbij hebben zien of horen komen; het gebruik van de papieren catalogus trekt weer aan! Een verbazingwekkende trend? Wij vinden van niet. We hadden in 2015 al gezien dat de interesse en daaruit volgende orders onverwacht sterk groeide en daar is ook alle reden toe.
Neem de catalogus, hèt imago instrument voor elke handelsonderneming. Je hebt namelijk een compleet beeld in één oogopslag, het positioneert je bedrijf als een serieuze partner, je kunt een catalogus brengen, openleggen, door bladeren en een catalogus klik je niet weg. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Met print kunt u een gevoel, sfeer en imago creëren die met andere media niet mogelijk zijn. Op de bank met een kop thee al bladerend een eerste selectie maken om vervolgens online te bestellen. Dat is het gemak van print: die verrassing van het passief aangedragen krijgen van geweldige producten bijvoorbeeld!
In tegenstelling tot het internet hoef je niet bewust op zoek naar een onderwerp, je krijgt het aangereikt. Volgens een recent onderzoek zouden webwinkels er goed aan doen om klanten een papieren catalogus toe te sturen. Andere cijfers wijzen uit dat webwinkels die tevens op papier publiceren een beduidend hogere conversie hebben.
Wij zien dat heel simpel, het is en/en/en. In het hedendaagse klimaat moet een bedrijf zich onderscheiden en wat kan dat beter als een mooie printproductie gelieerd aan een sterke online aanwezigheid.

 

Marco Westenbrink – BackBone Company – www.backbonecompany.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *