Social media protocol

Training ‘social media protocol’.
Voor organisaties die de kansen van sociale media willen benutten en het gebruik er van in goede banen willen leiden.

Duur:
De training duurt 4 uur. Dit is inclusief een korte pauze.

Data en locatie:
Voor de data en locaties van deze cursus kunt u de cursusplanner op VHIC raadplegen.
De training kan ook incompany worden verzorgd.

Prijs:
€ 195,- (incl. cursusmateriaal en excl. BTW.) U kunt zich inschrijven door het inschrijfformulier op de website in te vullen.

Trainer:
Jack Karelse

Geïnteresseerd? Ga naar VHIC voor meer informatie.

Sociale media bieden kansen voor ondernemingen. Het gebruik leidt ook tot nieuwe vragen. Het is goed om binnen een organisatie afspraken te maken over het gebruik van sociale media. Deze afspraken leg je vast in een gedragscode of protocol.
In deze training leggen gaan we in op het wat en waarom van een protocol. We bekijken de verschillende vormen en behandelen de CHECK-methode om tot een protocol te komen.

Inleiding
Sociale media vormen een bron van informatie en zijn een middel om contact te houden met klanten en relaties. Sociale media vormen ook een bron van afleiding. Het is lastig vast te stellen wanneer sociale media gebruikt worden voor werk of privé. Is het gebruik van sociale media op het werk toegestaan? Op welke manier kunnen sociale media gebruikt worden? Op welke manier kunnen en willen we er binnen de organisatie gebruik van maken?
Een protocol biedt organisaties en medewerkers duidelijkheid, een kader, voor het gebruik van sociale media. In deze training maken we kennis met verschillende vormen van protocollen en doen we de CHECK.

Leerdoelen
Het doel van de training is te ontdekken welke soorten protocollen er zijn en welke het beste bij u past. U maakt kennis met de CHECK-methode en kunt deze methode toepassen om een begin te maken met het opstellen van uw protocol.

Deze training wordt gegeven door

Jack Karelse

Jack Karelse

Jack Karelse is een ervaren informatieprofessional en trainer. Sinds 2011 is hij actief als (sociaal) mediacoach. Hij ontwikkelt workshops en activiteiten voor diverse doelgroepen. Zijn bijzondere belangstelling gaat uit naar bewust gebruik van (sociale) media en technologie in werk en dagelijks leven. Wat is voor jou nuttig of nodig en hoe wil je gebruik maken van de media en middelen die het meest bijdragen aan jouw leven en welzijn? Hij is daarbij nieuwsgierig en zal altijd oog hebben voor verschillende invalshoeken en ideeën. Dat draagt hij ook over. Zijn trainingen en workshops zorgen er voor dat bezoekers naar huis gaan met tips en handvatten waar zij mee vooruit kunnen.