Startersbegeleiding en coaching

Startups doen het anders. Ze ontwikkelen sneller, tegen lagere kosten en hebben een hogere kans op succes met nieuwe producten. Met de BusinessFabriek Startup Methode zorg je ervoor dat je niet over dit soort dingen leest, maar dat je ze inzet binnen je eigen bedrijf.

De BusinessFabriek Startup Methode

Duur: 3 dagen plus alumni diner
Data: In overleg begin juli, begin oktober en eind november 2016
Locatie: In overleg met de cursisten wordt een inspirerende locatie in Zeeland gekozen Groepsgrootte: 3 tot 6 cursisten voor maximale persoonlijke aandacht

Investering

De investering in de BusinessFabriek Startup Methode is € 2.500,- (exclusief BTW). Dit is inclusief de lunches en het alumni diner.

Trainer

De training wordt vanuit de BusinessFabriek gegeven door Arne Hulstein. Hij houdt zich al meer dan 10 jaar bezig met startups en de dynamiek die startups succesvol maakt. Daarnaast is hij als mentor betrokken bij startup accelerators in een aantal landen in Europa. Vanuit zijn ervaring met innovaties en het MKB, heeft hij de vertaalslag gemaakt van internet startups om deze bewezen principes een aanjager te laten zijn voor bestaande en startende ondernemingen.

De BusinessFabriek Startup Methode loopt door alle facetten die je nodig hebt om een nieuw innovatief product op de markt te zetten. Je leert hoe je anders kijkt naar de markt en naar bestaande producten of diensten. Je leert ook hoe je je nieuwe ideeën met veel meer snelheid kunt toetsen, zodat je veel sneller met je nieuwe product bij je klanten aan tafel zit.

Je leert de basis van de BusinessFabriek Startup Methode in drie dagen. Deze dagen zitten natuurlijk vol met nieuwe informatie en bewezen methodes. Maar het zijn ook drie dagen waarin je zelf op een hele praktische manier zelf aan de slag gaat met je eigen innovaties. Vanuit de BusinessFabriek geloven we in het principe dat je veel meer leert als je het ook direct toepast. Daarom bestaat elk blok van de BusinessFabriek Startup Methode uit een deel theorie, een deel toepassing en een deel discussie. Want vanuit discussie met je mede-cursisten kom je vaak op hele goede nieuwe oplossingen.

Alumni

Een paar maanden later komen we met de groep opnieuw bij elkaar voor een diner. Een prima moment om te delen hoe je de BusinessFabriek Startup Methode de afgelopen maanden hebt gebruikt en wat het je heeft gebracht. Samen kijken we naar uitdagingen en wat beter zou kunnen in jouw proces. Natuurlijk is er ruim gelegenheid om vragen te stellen en antwoorden te krijgen.

Dag 1: Jouw product (of dienst)

– Jouw ontwikkeltijd voor nieuwe producten van weken terugbrengen naar uren – Direct input halen uit de markt voor jouw nieuwe product
– Verkopen voordat je product bestaat
– Herkennen wanneer een product succesvol gaat zijn en wanneer niet

Dag 2: Jouw waarde

– Jouw product bouwen op basis van jouw visie en jouw markt
– Herkennen waarom een klant bij jou koopt en niet bij iemand anders
– Sneller keuzes maken die jouw product succesvol gaan maken
– De echte waarde van jouw product scherp te krijgen en over te brengen (pitchen)

Dag 3: De markt

– Benoemen wie je klant is
– De juiste klantrelatie bouwen die hoort bij jouw product
– Herkennen welke communicatiekanalen je op welke manier inzet voor welke klant – Herkennen hoe de kosten en baten van jouw bedrijf invloed hebben op je product – Anders kijken naar je product en proces voor betere schaalbaarheid

Deze training wordt gegeven door

Arne Hulstein

Arne Hulstein

De BusinessFabriek richt zich al bijna tien jaar op startups en innovatie binnen bestaande bedrijven en organisaties. Op basis van bewezen concepten hebben wij daarvoor de BusinessFabriek Startup Methode ontwikkeld.

Een serie intensieve trainingen waarbij we op een hele andere manier naar de ontwikkeling van je bedrijf kijken. Zo leer je bijvoorbeeld je ontwikkeltijd te minimaliseren om je impact op de markt maximaal te maken. Daarbij spelen schaalbaarheid, innovatieve verdienmodellen en vaak ook duurzaamheid een cruciale rol.

Wij hebben ervoor gekozen om onze methode via de Business Academy aan te bieden, omdat het goed is om krachten te bundelen. Wij denken dat we zo samen een regionale academy neer kunnen zetten die bedrijven kan laten groeien en innoveren.