Publieksprijzen zijn goede barometer voor Jépé IT

JéPé IT uit Goes is voor de vierde keer op rij in de prijzen gevallen bij een publiekswedstrijd van branche-organisatie ICT Waarborg. Hierdoor mag het bedrijf zich ‘Zakelijk dienstverlener, Service­bedrijf en Telecombedrijf van het jaar 2017 voor de provincie Zeeland’ noemen. “Simpel gezegd: Wij verkopen rust.”

JéPé IT bestaat uit een team van zeven medewerkers, die samen ruim duizend particulieren en meer dan tweehonderd zakelijke klanten bedienen. “Negentig procent van het beheer doen we op afstand, zodat we bij problemen snel kunnen schakelen,” vertelt oprichter Jean-Paul de Pundert. “Als we bepaalde handelingen steeds opnieuw moeten uitvoeren, proberen we ze te automatiseren.” Toch vindt De Pundert het belangrijk ook bij de klanten over de vloer te komen. “Dan zie je soms kleine dingetjes die niet worden gemeld, maar die wel moeten worden opgelost.”

JéPé IT werkt voornamelijk voor klanten in Zeeland. “Grof gezegd in een cirkel van zo’n vijftig kilometer rond Goes. Wij vinden het belangrijk dat we bij problemen binnen een uur ter plekke kunnen zijn. Als mensen ons bellen, betekent dat vaak dat ze door een probleem niet kunnen werken. Dat willen we zo snel mogelijk oplossen, al is het midden in de nacht.”

Dat het bedrijf nu voor de vierde keer een aantal prijzen in de wacht sleept, vindt De Pundert een aangename verrassing. “Deze prijzen zijn publieksprijzen. Je wordt in een categorie genomineerd en je klanten kunnen je vervolgens punten geven. Als genomineerde kun je dat een beetje sturen, door je klanten te vragen op je te stemmen. Maar dat we nu in de categorie telecom waren genomineerd, was voor ons een complete verrassing.”

Voor de prijzen van ICT Waarborg kan ieder ICT-bedrijf in Nederland worden genomineerd. “Dat zijn er in totaal zo’n 5000.” Er zijn vier categorieën waarin wordt gestemd en de prijzen worden alleen uitgereikt als er voldoende beoordelingen binnen zijn. “Daarnaast wordt ook de kwaliteit van de beoordeling bekeken. Een review telt pas mee als die echt gedegen is en iedereen mag bovendien maar één keer stemmen.”

Al wordt het dan bijna routine voor JéPé IT, De Pundert is wel degelijk blij met de prijzen. “Voor mij is het belangrijk dat dit een onafhankelijke beoordeling is van ons bedrijf, door klanten die waarderen wat wij doen. Dat we nu een paar jaar op rij deze prijzen winnen, betekent dat we een constant niveau hebben en dat wil je wel handhaven. Het is een mooi compliment en een goede barometer: de naam van de klant staat bij de beoordeling, dus als ik iets lees wat beter kan, neem ik direct contact op met die klant en probeer ik hem te helpen.”

Tekst: Liesbet Mallekoote
Fotografie: Jan de Carpentier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *