Seizoens- en regionale reclamecampagnes in het voorjaar

Een nieuw seizoen – nieuwe kansen! Voor veel bedrijven start het begin van het jaar rustig. De tijd is daar voor nieuwe reclame-ideeën en campagnes. Voor veel doelgroepen werken onderwerpen met een regionale of seizoensgebonden referentie het beste. Met de juiste marketingmaatregelen kunnen kleine en middelgrote bedrijven op eenvoudige wijze in het voorjaar positief van start gaan!

  1. Thematische verwijzing naar feestdagen

Er zijn veel grote voorjaarsvakanties zoals Koningsdag, Pasen, Carnaval, Moederdag of Vaderdag. Vier deze met jouw bedrijf, want dit spreekt de klanten aan. Kleinere lokale evenementen of speciale gelegenheden zijn ideaal om jouw eigen reclamecampagne in de schijnwerpers te zetten. Ook stadsfeesten of beurzen zijn ideale manieren om de naam van het bedrijf wat meer bekendheid te geven. Wie lokale sportteams ondersteunt of zelfs als bedrijf deelneemt aan sportwedstrijden, heeft een prachtige kans om merkidentiteit en -herkenning te verbeteren. Sponsoring van visfestivals, kermissen en kunst en cultuur kan bijvoorbeeld helpen om het imago van het bedrijf op te poetsen. Veel van dit soort evenementen in de Zeeuwse regio hebben natuurlijk een relatie met de zee.

  1. Thematische verwijzing naar de regio

Vooral als het bedrijf actief is in de Zeeuwse regio is de regionale referentie heel eenvoudig. Het “land in de zee”, zoals Zeeland vaak wordt genoemd, betovert met brede stranden, schattige luie zeehonden, snelle watersportactiviteiten en rustige natuurgebieden om van te dromen. In het voorjaar kunnen reclamemaatregelen eenvoudig worden uitgevoerd met materiaal zoals ijsstokjes of waterpoloballen. Zelfs uitbundige strandfeesten zorgen voor opschudding en sensatie bij de doelgroep van het betreffende merk. 650 km strand en zon vormen de ideale basis voor dergelijke evenementen. Het evenement wordt bekend gemaakt met geschikte gedrukte media die de aandacht vestigen op het bedrijf en op de gelegenheid. Deze kunnen worden verspreid in de strandregio om nieuwe klanten aan te trekken of om interesse te wekken. Kleine pluche zeehonden, sleutelhangers of ansichtkaarten met zeehond-motieven in de stijl van het Nationaal Park Oosterschelde zijn tevens bijzonder geschikt als relatiegeschenk. Wanneer de kampioenschappen voor surfers of kitesurfers op komst zijn, kun je de advertenties ook op bijvoorbeeld wetsuits of zeilen plaatsen.

  1. Seizoensgebonden thema’s: Lentekoorts vs. lentepoets

Om jouw bedrijf online vindbaar te maken in online zoekmachines en voor meer website bezoekers, moet er altijd seizoensgebonden content aanwezig zijn. Met seizoensverwijzingen wordt de inhoud van de website automatisch actueel. En zelfs als het bedrijf, zijn producten of diensten geen seizoensgebonden referentie te bieden lijken te hebben, kan het gemakkelijk worden gecreëerd. Hier zijn enkele voorbeelden:

– Als levensmiddelenfabrikant, detailhandelaar of voedingsdeskundige kun je seizoensgebonden receptideeën publiceren.
– Kappers presenteren kapseltrends of geven tips om haar dat door de winter beschadigd is, weer sterk en glanzend te maken.
– Sportscholen profiteren van goede nieuwjaar voornemens en helpen mensen zich te ontdoen van winterspek.
– Managementconsultants doen een beroep op de voorjaarspoets: Schoonmaak digitaal en analoog procesmanagement en verhoging van de efficiëntie.
– Dankzij Carnaval en Valentijnsdag hebben fotografen altijd de gelegenheid om speciale foto’s te maken. Ze kunnen ook tips geven over hoe je de beste foto´s op het strand of in de zon kunt maken.
– Personeelsconsultants en recruiters vieren het voorjaar als een nieuw begin. Tijd voor een nieuwe baan en een goed verzorgde personeelsportefeuille. Hoe krijg je je applicatiemap in vorm?
– Modebedrijven presenteren de trendkleuren van het seizoen.

Zorg voor een actuele en aansprekende marketingstrategie en biedt oplossingen op de problemen die actueel spelen. Zo maak jij jouw bedrijf interessant voor nieuwe potentiële klanten. Aarzel niet en ga direct aan de slag met een passende lente en zomerstrategie voor komende seizoenen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *