Slim sponsoren is leuk voor iedereen

Baker Tilly en tekust.com ondersteunen golfer Niels Nijssen

Een sporter financieel ondersteunen en er zelf ook nog iets leuks aan overhouden. Met dat idee besloot accountants- en belastingadvieskantoor Baker Tilly uit Goes om golfer Niels Nijssen te sponsoren. “Er hebben zich al heel wat medewerkers gemeld voor een proefles.”

 

Niels Nijssen is golfleraar en semiprofessioneel golfer op de Domburgsche Golfclub. Sander van Gelderen, partner en belastingadviseur bij Baker Tilly, kent hem al een aantal jaren. “Ik heb zelf les van hem, op de mooiste golfbaan van Nederland.” Niels is jaren geleden min of meer toevallig gaan golfen, vertelt Sander. “Na zijn middelbare school ging hij een jaar in Canada studeren. Vanwege zijn jetlag was hij steeds heel vroeg wakker. De vader in zijn gastgezin ging altijd ’s morgens heel vroeg golfen, dus die vroeg of Niels niet meewilde. Zijn eerste bal sloeg hij meteen tweehonderd meter weg.”

Na die eerste goeie slag besloot Niels in Nederland de CIOS-opleiding tot jeugdcoach NGF level 2 te volgen en aansluitend door te leren tot PGA Golf Pro. Zijn grootste wens op dit moment is meedoen aan de Benelux Tour: een tiental golfwedstrijden in België, Nederland en Luxemburg voor semiprofs. “Helaas had zijn huidige sponsor aangekondigd ermee te zullen stoppen”, vertelt Sander. “Zo’n tour kost een hoop geld aan reis- en verblijfskosten alleen al, dus hij had een nieuwe sponsor nodig voor de financiële ondersteuning.”

Baker Tilly was al snel enthousiast toen Sander het idee voorlegde een deel van de sponsoring over te nemen. “Wij zien het als een win-winsituatie: Niels kan zijn droom naleven en wij krijgen er iets voor terug.” Allereerst speelt Niels in kleding met daarop het nieuwe logo van Baker Tilly. “We zijn een internationaal bedrijf met internationale klanten, dus dat betekent extra naamsbekendheid voor ons.”

Maar dat is niet het enige voordeel. “Niels gaat een aantal lessen verzorgen voor de medewerkers van ons kantoor in Goes. En daar is veel belangstelling voor: al zeventien mensen hebben zich aangemeld. Wij doen als kantoor graag iets actiefs met onze mensen en we vinden het leuk dat ons personeel op deze manier kan kennismaken met de sport.”

Ook de klanten van Baker Tilly profiteren mee. “We zijn van plan af en toe een golftoernooi te organiseren voor onze klanten. Die mogen dan allemaal om de beurt een paar holes tegen Niels spelen en krijgen dan meteen wat tips en tricks. Dat noem ik slim sponsoren: Niels krijgt zijn ondersteuning en wij als kantoor en onze klanten hebben er ook plezier van.”

Baker Tilly is niet de enige nieuwe sponsor voor Niels. “We doen dit samen met Peter Bommeljé van Apparthotel Bommeljé in Domburg en tekust.com. Voor hem is het natuurlijk ook leuk voor de naamsbekendheid, maar Peter doet het vooral voor zijn hotelgasten. Op deze manier kan hij zijn gasten mooie golfarrangementen aanbieden.”

De sponsordeal met Niels Nijssen is voorlopig voor een jaar afgesloten. “Daarna kijken we wel verder. Als Niels het goed doet en hij heeft meer ambities, zullen we eens kijken wat we nog kunnen doen. Voor onze medewerkers blijft het interessant, die kunnen op deze manier elk jaar beter leren golfen. Verder zijn wij van plan jaarlijks voor onze cliënten een toernooi te organiseren. Wij zijn benieuwd of een van onze eigen talenten met zijn eerste klap ook tweehonderd meter ver slaat.”

Redactie: Liesbet Mallekoote
Fotografie: Jan de Carpentier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *