Studenten presenteerden zich op Ondernemersmarkt

Een markeerstift in spuitvorm en een Belle Knoppe. Dat zijn de producten van jonge ondernemers die wonnen tijdens de marktdag van stichting Jong Ondernemen in Middelburg op donderdag 11 april 2013. Van de ongeveer 50 studentenbedrijven uit Zeeland die deelnamen, scoorden deze producten de meeste jurypunten. De jury beoordeelde ondermeer de stand en de klantenbenadering.

De VMBO-prijs van deze marktdag ging naar leerlingen van het Calvijn College uit Middelburg. Het team Special Mark verkocht markeerstiften in de vorm van een spuit. Een deel van de opbrengst gaat naar het Diabetesfonds. De ondernemers waren erg verkoopgericht en hadden een enthousiast en goed verhaal.

De winnende HBO-studenten van de Hogeschool Zeeland gingen terug in de tijd en verkochten de Zeeuwse Belle Knoppe, vroeger een juweel, nu een fietsbel. Ze sprongen er uit, waren onderscheidend en dat niet alleen vanwege hun Zeeuwse klederdracht. De bel verkocht heel goed, er moest zelfs voorraad bijgehaald worden.

Andere publiekstrekkers dit jaar zijn onder meer een Zeeuwse culinaire verjaardagskalender, een eierbreker en een zelf ontwikkeld kaartspel.

De 50 studentenbedrijven die woensdag op de marktdag stonden, hebben een zeer leerzame ervaring opgedaan. De marktdag is bedoeld om de jonge ondernemers onontbeerlijke verkoopervaring op te laten doen. De marktdag is een vast onderdeel van het onderwijsprogramma ‘Jong Ondernemen’. Landelijk zetten bijna 14.000 HBO- en MBO-studenten tijdens dit programma een eigen bedrijf op onder begeleiding van een doorgewinterde ondernemer en hun docent. Op deze manier ervaren zij hoe het is om ondernemer te zijn. Tijdens de marktdag doen ze verkoopervaring op, een belangrijke vaardigheid voor beginnende ondernemers.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *