Veel meer dan drie beursdagen

PerrykentinNu de economische tegenwind is gaan liggen, ondernemen ondernemers in een wereld die volledig veranderd is. Deze nieuwe wereld staat centraal tijdens de Contacta.nl; dé netwerkbeurs van Zuidwest-Nederland. “We spreken nog steeds over beurs maar meer en meer wordt het een driedaags event waar ondernemers geprikkeld worden met kennis, inspiratie, nieuwe contacten en amusement.”

Perry Kentin, directeur van LMG strategie+creatie én beursorganisator praat enthousiast over de beurs, zíjn beurs. Want hoewel zijn reclamebureau pas 5 jaar intensief bij de beurs betrokken is, is het aan Kentin en zijn collega’s te danken dat de Contacta.nl een bezoek meer dan ooit waard is. “We hebben steeds ingezet op het creëren van meerwaarde, zowel voor de bezoekers als de standhouders. Deze beide groepen hebben elkaar hard nodig en zijn voor ons belangrijk om van de beurs, het event, een succes te maken.”

Persoonsgericht uitnodigingsbeleid
Vijf jaar ervaring maakt LMG niet lui. Van achterover leunen is geen sprake, integendeel. “We hebben in de afgelopen jaren een goede basis gelegd. Dat biedt ruimte voor een verdiepingsslag en het zetten van puntjes op de i. Zo besteden we dit jaar veel aandacht aan de benadering van de bezoekers. Dat kunnen we inmiddels gesegmenteerd doen, dat wil zeggen rekening houdend met bijvoorbeeld geslacht, interesse en de bezoekgeschiedenis. Komt iemand altijd op dinsdag, dan kunnen wij daar heel gericht op anticiperen. Dat geeft mensen het gevoel dat ze begrepen worden en zet heel gericht aan tot een bezoek. Standhouders profiteren hiervan doordat we op deze manier serieus geïnteresseerde bezoekers binnen halen.”

Bezoekers
Dat laatste is onderwerp van een regelmatig terugkerende discussie over wie welkom is op de beurs. Kentin geeft aan rekening te willen houden met alle belangen. Om die reden wordt dit jaar voor het eerst een leeftijdsgrens gehanteerd van 16 jaar. Verder kunnen belangstellenden zonder geldig entreebewijs er een aan de kassa kopen voor 10 euro. “We streven naar een goede samenstelling van het publiek. Met alleen de belangrijkste beslissers vul je geen beurs, maar met alleen nieuwsgierigen wordt de beurs ook geen succes.”

Contacta door het jaar heen
Het huidige beursprogramma biedt een ideale combinatie van zakendoen, kennis opdoen en vertier. Exposanten zelf profiteren in toenemende mate gedurende een veel langere periode van de deelname aan de Contacta. Contacta TV, de ContactApp en de tweewekelijkse Contacta.nl nieuwsbrief rekken de beursperiode en vergroten daarmee de waarde van de beursdeelname. “Op deze manier komen exposanten met veel meer mensen in contact dan het verwachte aantal beursbezoekers van ruim 23.500.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Niets gevonden

Er zijn geen resultaten gevonden

Evenement-tag: Ondernemen

Niets gevonden

Er zijn geen resultaten gevonden

","subscription_failed":"Kijk dan de onderstaande velden in om ervoor te zorgen u de juiste informatie.","et_ab_log_nonce":"39f6e319ee","fill_message":"Alsjeblieft, vul op de volgende gebieden:","contact_error_message":"Gelieve de volgende fouten te verbeteren:","invalid":"Ongeldig e-mail","captcha":"Captcha","prev":"Vorig","previous":"Vorige","next":"Volgende","wrong_captcha":"U heeft het verkeerde nummer in de captcha ingevoerd.","wrong_checkbox":"Checkbox","ignore_waypoints":"no","is_divi_theme_used":"","widget_search_selector":".widget_search","ab_tests":[],"is_ab_testing_active":"","page_id":"9878","unique_test_id":"","ab_bounce_rate":"5","is_cache_plugin_active":"yes","is_shortcode_tracking":"","tinymce_uri":""}; var et_pb_box_shadow_elements = []; var et_pb_motion_elements = {"desktop":[],"tablet":[],"phone":[]}; var et_pb_sticky_elements = []; /* ]]> */